Asseco będzie rozwijać system do obsługi rolników w KRUS

Asseco podpisało umowę z Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS) na utrzymanie i rozwój systemu Workflow, który stanowi centralny komponent Zintegrowanego Systemu Informatycznego (ZSI) do obsługi najważniejszych procesów biznesowych KRUS. Wartość kontraktu, który będzie realizowany przez okres 4 lat , wynosi ponad 42 mln zł brutto.

Workflow integruje usługi systemów dziedzinowych, takich jak Farmer, nSIU, czy KACHNA służących do obsługi ubezpieczeń oraz świadczeń rolników oraz członków ich rodzin. Poprzez jednolity interfejs użytkownika w postaci portalu dla pracowników KRUS, zapewnia bezpieczną wymianę danych z instytucjami zewnętrznymi, takimi jak ZUS (np. w zakresie e-zwolnień lekarskich), NFZ, ARiMR, MRPiPS oraz Centrami Rehabilitacji Rolników. Natomiast centralny komponent systemu Workflow –Zarządzania Tożsamością, będący jego częścią dba o kontrolę i bezpieczeństwo dostępu do ZSI. System oferuje również dostęp do usługi „e-składka KRUS”, która daje możliwość opłacania składek
z tytułu ubezpieczenia społecznego oraz ubezpieczenia zdrowotnego za pomocą bezpośrednich płatności internetowych.

Umowa z KRUS będzie realizowana przez konsorcjum Asseco Poland oraz Asseco Data Systems w okresie 48 miesięcy od daty jej podpisania.

Na mocy podpisanego kontraktu Asseco zajmie się utrzymaniem systemu Workflow zapewniając jego nieprzerwane, bezawaryjne i bezpieczne działanie. Zadbamy także o wsparcie techniczne oraz obsługę użytkowników końcowych. Natomiast rozwój systemu będzie polegał na wprowadzaniu wszelkich modyfikacji wynikających ze zmian przepisów prawa, realizowanych przez KRUS przedsięwzięć informatycznych oraz innych potrzeb. Obecnie rozwiązanie Asseco wykorzystuje ponad 3 000 pracowników KRUS w ponad 250 placówkach. Natomiast z systemu portalu eKRUS korzysta już ponad 15 000 rolników, a ich liczba dynamicznie rośnie – Witold Malina, Dyrektor Pionu Rolnictwo, Asseco Poland.

System Workflow jest zintegrowany z innymi systemami, które wspomagają działalność KRUS: ewidencję ubezpieczonych, wypłatę świadczeń krótkoterminowych oraz przyznawanie i wypłatę świadczeń emerytalno-rentowych. Kluczowe w tym projekcie jest w związku z tym zapewnienie ciągłości wszystkich procesów, w tym terminowości i poprawności wypłat.  Za realizację tego celu odpowiedzialny będzie zespół kompetencyjny Asseco Data Systems, który ma wieloletnie doświadczenie analityczne i projektowe przy realizacji zadań dla KRUS. Usługi wsparcia, które będziemy świadczyć dla użytkowników końcowych systemu w KRUS zrealizujemy z użyciem wielokanałowego SERVICE-DESK’u. – mówi Lech Szczuka, Wiceprezes Zarządu Asseco Data Systems odpowiedzialny za Obszar Świadczeń Społecznych.

Asseco Poland jest od lat sprawdzonym partnerem dla instytucji związanych z polskim rolnictwem. W ciągu ostatnich kilku lat zrealizowało projekty dla Agencji Nieruchomości Rolnych, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, a także dla KRUS.



Źródło: Asseco Poland S.A.
Data dodania: 2018-05-25
 
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w Polityce używania plików Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz jej postanowienia.
tel./fax +48 52 34 609 34 | e-mail: redakcja@rolnictwo.com.pl