Strategia oparta na ścisłej współpracy z dostawcami to jeden z najefektywniejszych modeli działania firmy leasingowej – wskazują eksperci BZ WBK Leasing. Dzięki niemu klienci w jednym miejscu mogą wybrać zarówno model samochodu lub maszyny, jak i ofertę finansowania. Aby rozwijać ten kanał sprzedaży BZ WBK Leasing wprowadza specjalne programy bonusowe dla współpracujących z firmą dostawców.
Z badania przeprowadzonego przez Homo Homini na zlecenie BZ WBK Leasing wynika, że przedsiębiorcy najczęściej wybierają ofertę leasingu od dealera samochodowego (45%). Leasingobiorcy coraz bardziej cenią sobie wygodę i oszczędność czasu. Uproszczone procedury, łatwy dostęp do finansowania oraz możliwość dopełnienia wszelkich formalności w jednym miejscu, znacząco podnoszą atrakcyjność oferty. Mając to na uwadze, konsekwentnie dążymy do rozszerzenia naszej współpracy z dealerami i dostawcami tak, aby oferować nasz leasing jak największej grupie klientów – podkreśla Tomasz Sudaj, dyrektor ds. strategii rynkowej w BZ WBK Leasing.
Leasingobiorcy zyskują zatem atrakcyjną ofertę i sprawną, kompleksową obsługę, a dla dealerów ogromną korzyścią jest dostęp do baz klientów firm leasingowych. BZ WBK Leasing obsługuje aktualnie ponad 40 tysięcy, a cała Grupa BZ WBK blisko 260 tysięcy firm, które częściej niż klienci indywidualni, kupują w Polsce samochody. Przygotowaną wspólnie z dostawcami ofertę zakupu oraz finansowania pojazdów możemy zatem skierować nie tylko do klientów naszych partnerów, ale także do wielotysięcznej grupy klientów BZ WBK o dużym potencjale zakupowym – dodaje Tomasz Sudaj.
W ramach strategii rozszerzania i jednocześnie umacniania współpracy z dostawcami, BZ WBK Leasing wdrożył specjalny program bonusowy. Za zrealizowanie uzgodnionego planu sprzedażowego dostawca otrzyma premię finansową. Zarówno wysokość planu jak i bonus będą ustalane indywidualnie z każdym dostawcą raz na rok – wyjaśnia Adrian Michalak, dyrektor sprzedaży vendorskiej w BZ WBK Leasing. Programy bonusowe skierowane są zarówno do obecnych, jak i nowych dostawców, którzy są zainteresowani współpracą ze spółką.
Dealerzy samochodowi oraz dostawcy maszyn i urządzeń to, według ekspertów BZ WBK Leasing, jeden z najważniejszych kanałów sprzedaży usług leasingowych. Potwierdzają to wyniki osiągnięte przez spółkę w pierwszym kwartale br. W ciągu pierwszych trzech miesięcy osiągnęliśmy ponadrynkową, 21% dynamikę wzrostu w finansowaniu pojazdów. Taki wynik to przede wszystkim efekt stale rozwijanej współpracy z dealerami samochodowymi oraz przygotowywanymi wspólnie z nimi specjalnymi ofertami finansowania, które stanowią istotny impuls do zakupu – podsumowuje Tomasz Sudaj.