Diagnostyka Maszyn Rolniczych za pomocą TEXA Navigator TXTs
Profesjonalne urządzenia do wielomarkowej diagnostyki maszyn rolniczych
Widok mechanika wykonującego diagnostykę ciągnika czy kombajnu nikogo już nie dziwi. Rozpowszechnienie elektroniki stosowanej w zarządzeniu podzespołami mechanicznymi stało się niezbędne w celu zoptymalizowania procesu spalania, zarządzenia skrzynią biegów, czy podnośnikami, kontrolowaniem PTO oraz innych układów, z których złożone są nowoczesne maszyny rolnicze.
W wielu przypadkach, aby sprawnie i z sukcesem przeprowadzić naprawę maszyny, niezbędne jest podłączenie testera diagnostycznego, którego zadaniem jest odczytanie zapisanych kodów błędów, odczytanie i weryfikacja parametrów pracy, wykonanie różnego rodzaju aktywacji czy wykonanie regulacji i kalibracji.
Zaawansowanym systemem diagnostycznym, który z powodzeniem sprawdza się m.in. w sektorze maszyn rolniczych jest oprogramowanie TEXA IDC5 OHW współpracujące z testerem Navigator TXTs.
Poniżej przedstawiono w skrócie, strategię przeprowadzania diagnostyki za pomocą testera TEXA:
- Zaczynamy od wyboru marki diagnozowanej maszyny (1), następnie wybieramy sterownik, którego układ chcemy zdiagnozować (ilustracja 1 w galerii zdjęć poniżej) – istnieje również możliwość wykonania szybkiego skanu wszystkich obecnych w pojeździe systemów; funkcja TGS3s połączy się z obecnymi systemami w maszynie i wyświetli szybki raport odnośnie obecnych w nich błędów
- Po wyborze sterownika mamy możliwość (na podstawie zamieszczonych w oprogramowaniu filmów oraz ilustracji) sprawdzenia lokalizacji gniazda diagnostycznego raz niezbędnego przewodu, którego należy użyć.
- Podłączony do gniazda diagnostycznego tester Navigator TXTs komunikuje się bezprzewodowo za pomocą BLUETOOTH z komputerem lub tabletem, na którym zainstalowane jest oprogramowanie – minimalizuje to ilość przewodów, a zasięg Bluetooth pozwala na swobodne poruszanie się dookoła maszyny.
- Po nawiązaniu komunikacji wybieramy zakładkę „BŁĘDY” (ilustracja 2 w galerii zdjęć poniżej) aby odczytać ewentualne kody błędów zapisane w sterowniku (do kodów błędów przypisane są opisy błędu, które ułatwiają interpretację usterki).
- Do dyspozycji mamy również parametry pracy układu, które oprócz wartości liczbowych prezentowane są na podstawie wykresów.
- Ogromnym ułatwieniem są opcjonalne, interaktywne karty „DASHBOARD” (4), które w przejrzysty sposób za pomocą grafik obrazują budowę i strategię funkcjonowania danego układu.
- W zależności od diagnozowanego układu, oprogramowanie umożliwia wykonywanie różnego rodzaju aktywacji (wysterowywanie elementów wykonawczych, np. zaworów, przekaźników i innych), bardzo ważną funkcjonalnością są „REGULACJE” (5), dzięki którym istnieje możliwość wykonania między innymi: kalibracji skrzyni biegów, kodowania wtryskiwaczy, kalibracji podnośników, oraz wielu innych nastawień, które niezbędne są do prawidłowego przeprowadzenia etapu naprawy.
- Niezaprzeczalnym udogodnieniem i wsparciem dla mechanika są zamieszczone w oprogramowaniu pomoce techniczne. Przypisanie do układu schematy elektryczne jak również karty techniczne podzespołów, niejednokrotnie ułatwiają i usprawniają etap naprawy.
Źródło: TEXA POLAND SP. Z O.O.
Data dodania: 2017-06-23