Historia firmy zaczyna się w 1915 r. w Danii. Wtedy jej założyciel Chr. C. Grene rozpoczął samodzielną działalność jako hurtowy sprzedawca artykułów do produkcji rolnej. Dzieje GRENE w Polsce zaczynają się w 1996 r., w momencie prywatyzacji firmy Agroma w Koninie. Po zakończeniu prywatyzacji tego przedsiębiorstwa i powstaniu spółki pracowniczej, została podjęta decyzja o pozyskaniu inwestora strategicznego. Wybór padł na duńską firmę GRENE. Poza firmą Agroma z Konina do spółki przystąpiły Agromy z Bydgoszczy i Leszna”.
Bogata oferta
Przed dziesięcioma laty GRENE rozpoczynała działalność, sprzedając jedynie części zamienne do ciągników Ursus i polskich maszyn. W chwili obecnej części zamienne nadal są sztandarowym produktem oferowanym przez GRENE, ale coraz więcej miejsca zajmują części do maszyn i ciągników produkcji zachodniej. W tej firmie można się także zaopatrzyć w drobny sprzęt i artykuły gospodarcze. Osobnym działem jest GRENE – Odzież robocza. W tym asortymencie firma sprzedaje najwyższej jakości specjalistyczną odzież ochronną dla rolników indywidualnych oraz pracowników dużych przedsiębiorstw rolnych i przemysłowych, szytą często na specjalne zamówienie. Kolejnym polem działalności GRENE w Polsce jest branża hydrauliki siłowej. Z tej dziedziny oferujemy klientom standardowe gotowe wyroby. Można także zamówić węże, złącza i inne elementy hydrauliki siłowej przeznaczone do zastosowań specjalistycznych i odpowiadające indywidualnym wymaganiom. Stosunkowo młodą dziedziną, jest również sprzedaż artykułów jeździeckich i do hodowli koni.
MISJA
Jesteś w dobrych rękachW tych słowach kryje się wszystko: poczucie odpowiedzialności, umiejętność „podejmowania inicjatyw” i zaangażowanie, zarówno wobec naszych kolegów, dostawców, jak również klientów i partnerów biznesowych. Chcemy by nasi klienci i dostawcy czerpali korzyści ze współpracy z nami, a także mieli świadomość, że taka współpraca wzbogaca wartość ich własnej działalności i jest oparta na zasadach partnerskich. W ten sposób kreujemy rzeczywistość – chcemy by nasi partnerzy czuli, że z Grene są faktycznie w dobrych rękach.
Jednocześnie chcemy skupiać się na handlu, który stanowi centralny aspekt naszej działalności. „Być w dobrych rękach” oznacza wykorzystywanie szans i możliwości oraz silnych stron jakimi dysponuje Grene w codziennej działalności. W ten sposób, wzajemnie się uzupełniając i pomagając sobie – zapewnimy firmie dalszy wzrost.
Naszą intencją jest również, aby wszyscy pracownicy Grene mieli poczucie, że pracują w przyjaznej firmie, która umożliwia im rozwój i dostarcza codziennie nowych wyzwań. Chcemy stwarzać takie warunki pracy, by każdy pracownik chciał identyfikować się z firmą, angażować w jej działania i przyczyniać do jej rozwoju. Wierzymy, że to właśnie jest drogą prowadzącą do sukcesów.
Końcówka roku – czas podsumowań, wyciągania wniosków i wyznaczania celów na nadchodzący rok. Również w sieci franczyzowej Grene to okres spotkań z uczestnikami systemu. W dniach 18 – 19 listopada franczyzobiorcy konceptu rolniczo-technicznych sklepów Grene spotkali się, ażeby wymienić się doświadczeniami, uwagami oraz podzielić się sukcesami w prowadzeniu własnej placówki.
„To już tradycja, że zapraszamy franczyzobiorców na coroczne spotkania tego typu.” – mówi Szef Działu Rozwoju Sieci Leszek Niewiedziała. „Chcemy aby nasi franczyzobiorcy aktywnie uczestniczyli w budowaniu sieci, podnoszeniu jej standardów i konkurencyjności. Takie spotkania to zawsze okazja do wymiany pomysłów ulepszenia oferty sieci oraz samego jej funkcjonowania. Słuchamy naszych franczyzobiorców, a nawet oczekujemy, by swoimi doświadczeniami umacniali sieć.” – dodaje Leszek Niewiedziała.
Na listopadowym spotkaniu franczyzobiorcy podsumowali miniony rok, ale również zaprezentowali cele na kolejne miesiące. Dalsze poszerzanie asortymentu, podnoszenie standardów obsługi klienta i poziomu wiedzy z zakresu technicznego zaopatrzenia rolnictwa, a także zwiększanie wyników sprzedażowych to najczęściej pojawiające się zadania na nadchodzący rok. „Tego rodzaju spotkania to cenne źródło wiedzy dla nowych uczestników systemu, który czerpią z doświadczeń nie tylko sieci własnej Grene, ale również podobnych sobie profilowo franczyzobiorców, którzy w sieci są już dłużej. Zwykle przecież jest tak, że każdy nowy sklep na początku swej działalności styka się z podobnymi wyzwaniami, zagrożeniami i oczekiwaniami rynku. Prezentacje przeprowadzane przez dziś już bardziej doświadczonych właścicieli sklepów franczyzowych, ich sprawdzone pomysły i rozwiązania, są nierzadko źródłem inspiracji dla nowych franczyzobiorców. Co więcej sukcesy sprzedażowe innych przedsiębiorców funkcjonujących w sieci to doskonała motywacja i pokazanie, że koncept jest skuteczny i daje wiele możliwości rozwoju.” – wyjaśnia Leszek Niewiedziała.
Spotkanie franczyzobiorców to również okazja dla organizatora systemu do przekazania uwag, zaleceń i wskazówek dotyczących działalności poszczególnych sklepów franczyzowych. „Staramy się, aby franczyzobiorcy realnie odczuwali nasze wsparcie: działania marketingowe, zarządzanie ofertą, szkolenia, stały transfer know-how to tylko wybrane elementy systemu, które dotyczą ich na co dzień. Nasze cykliczne spotkania to okazja do podsumowania efektów pracy ludzi zaangażowanych w prowadzenie sklepów. To czas, w którym wyróżniamy tych najlepszych, ale również wskazujemy to co należy poprawić, aby osiągnąć jeszcze większy sukces. Wiemy, że nasi franczyzobiorcy bardzo cenią sobie ten element naszej współpracy.” – mówi z uśmiechem Leszek Niewiedziała.
Największa w Polsce sieć sklepów Grene, marki oferującej produkty technicznego zaopatrzenia rolnictw
Z ogromną przyjemnością chcielibyśmy poinformować Państwo, że wystartował Blog GRENE pod nazwą Rolni
Końcówka roku - czas podsumowań, wyciągania wniosków i wyznaczania celów na nadchodzący rok. Również