Historia firmy zaczyna się w 1915 r. w Danii. Wtedy jej założyciel Chr. C. Grene rozpoczął samodzielną działalność jako hurtowy sprzedawca artykułów do produkcji rolnej. Dzieje GRENE w Polsce zaczynają się w 1996 r., w momencie prywatyzacji firmy Agroma w Koninie. Po zakończeniu prywatyzacji tego przedsiębiorstwa i powstaniu spółki pracowniczej, została podjęta decyzja o pozyskaniu inwestora strategicznego. Wybór padł na duńską firmę GRENE. Poza firmą Agroma z Konina do spółki przystąpiły Agromy z Bydgoszczy i Leszna”.
Bogata oferta
Przed dziesięcioma laty GRENE rozpoczynała działalność, sprzedając jedynie części zamienne do ciągników Ursus i polskich maszyn. W chwili obecnej części zamienne nadal są sztandarowym produktem oferowanym przez GRENE, ale coraz więcej miejsca zajmują części do maszyn i ciągników produkcji zachodniej. W tej firmie można się także zaopatrzyć w drobny sprzęt i artykuły gospodarcze. Osobnym działem jest GRENE – Odzież robocza. W tym asortymencie firma sprzedaje najwyższej jakości specjalistyczną odzież ochronną dla rolników indywidualnych oraz pracowników dużych przedsiębiorstw rolnych i przemysłowych, szytą często na specjalne zamówienie. Kolejnym polem działalności GRENE w Polsce jest branża hydrauliki siłowej. Z tej dziedziny oferujemy klientom standardowe gotowe wyroby. Można także zamówić węże, złącza i inne elementy hydrauliki siłowej przeznaczone do zastosowań specjalistycznych i odpowiadające indywidualnym wymaganiom. Stosunkowo młodą dziedziną, jest również sprzedaż artykułów jeździeckich i do hodowli koni.
MISJA
Jesteś w dobrych rękachW tych słowach kryje się wszystko: poczucie odpowiedzialności, umiejętność „podejmowania inicjatyw” i zaangażowanie, zarówno wobec naszych kolegów, dostawców, jak również klientów i partnerów biznesowych. Chcemy by nasi klienci i dostawcy czerpali korzyści ze współpracy z nami, a także mieli świadomość, że taka współpraca wzbogaca wartość ich własnej działalności i jest oparta na zasadach partnerskich. W ten sposób kreujemy rzeczywistość – chcemy by nasi partnerzy czuli, że z Grene są faktycznie w dobrych rękach.
Jednocześnie chcemy skupiać się na handlu, który stanowi centralny aspekt naszej działalności. „Być w dobrych rękach” oznacza wykorzystywanie szans i możliwości oraz silnych stron jakimi dysponuje Grene w codziennej działalności. W ten sposób, wzajemnie się uzupełniając i pomagając sobie – zapewnimy firmie dalszy wzrost.
Naszą intencją jest również, aby wszyscy pracownicy Grene mieli poczucie, że pracują w przyjaznej firmie, która umożliwia im rozwój i dostarcza codziennie nowych wyzwań. Chcemy stwarzać takie warunki pracy, by każdy pracownik chciał identyfikować się z firmą, angażować w jej działania i przyczyniać do jej rozwoju. Wierzymy, że to właśnie jest drogą prowadzącą do sukcesów.
Grene, wystawca na odbywających się w dniach 7-9 III w Kielcach Międzynarodowych Targach Techniki Rolniczej AGROTECH działa w Polsce od blisko 19 lat. W chwili obecnej posiada w Polsce sieć blisko 120 sklepów (90 własnych, 30 franczyzowych, w tym 9 w trakcie uruchamiania) oferujących bogaty asortyment zaopatrzenia gospodarstw rolnych w niezbędny asortyment części zamiennych do ciągników i maszyn rolniczych, art. hydrauliki siłowej, transmisyjnych, zootechnicznych, odzieży roboczej, opon, akumulatorów oraz art. uniwersalnych, potrzebnych nie tylko w gospodarstwie rolnym, ale każdej działce, czy osiedlu domków jednorodzinnych.
W ciągu 2 lat funkcjonowania sieci franczyzowej Grene uruchomionych zostało 24 sklepy, co oznacza, że firma otwiera przynajmniej 1 sklep w miesiącu. Biorąc pod uwagę wszystkie aspekty uruchomienia sklepu specjalistycznego tak szybkie tempo zasługuje na uwagę wszystkich tych, którzy myślą o własnym, sprawdzonym biznesie. Jak tłumaczą przedstawiciele sieci na dynamikę jej rozwoju składa się kilka czynników, z których podstawowy to umiejętność transferu know-how do bardzo zróżnicowanych względem doświadczenia biznesowego i branżowego przedsiębiorców:
„Nasi franczyzobiorcy to bogate spektrum ludzi, których łączy prowadzenie biznesu dla rolnika, choć wcześniej w większości przypadków takich doświadczeń i umiejętności nie posiedli. Wywodzą się bowiem z miejscowości, na których rozwija się rolnictwo, choć sami (w większości) rolnikami nie są" - informuje Leszek Niewiedziała - Szef Działu Rozwoju Sieci. „Tworzyliśmy i rozwijaliśmy naszą ofertę właśnie z myślą o tego rodzaju profilu kandydata na franczyzobiorcę - zorientowanego biznesowo, ale bez doświadczenia branżowego - dlatego też postawiliśmy szczególny nacisk na szkolenia wstępne, dokładne i szczegółowe przygotowanie sklepu franczyzowego do funkcjonowania przed jego uruchomieniem, a następnie w trakcie działalności na regularne i intensywne treningi przynoszące coraz więcej korzyści o wymiernym, ekonomicznym charakterze" - dodaje Niewiedziała.
Na szybkie tempo rozwoju sieci, opartej w tej chwili niemalże wyłącznie na uruchamianiu sklepów franczyzowych poza jakością oferty franczyzowej, atrakcyjnością biznesowa konceptu detalicznego Grene ma również wpływ sytuacja w innych sektorach handlu i usług skierowanych do rolników. Mowa tutaj o spadku sprzedaży nowych ciągników i maszyn rolniczych, w efekcie wzroście obrotów na rynku wtórnym maszyn i urządzeń używanych, a także wzroście sprzedaży środków ochrony roślin, pasz i nawozów - bezpośrednio powiązanych ze stałym w naszym kraju wzroście produkcji rolnej. Wszystkie te czynniki mają bezpośredni wpływ na wzrost atrakcyjności biznesowej handlu artykułami technicznego zaopatrzenia rolnictwa, co przekłada się na wzrost zainteresowania ofertą franczyzową Grene.
„Cieszymy się ze stałego wzrostu zainteresowania naszą ofertą" - wyjaśnia Leszek Niewiedziała. „Co dla nas niezwykle ważne, coraz częściej wśród kandydatów na franczyzobiorców pojawiają się przedsiębiorcy, którzy dotychczas działają w naszej branży lub branżach pochodnych, co niezwykle ułatwia nam wspólnie uruchamianie sklepów rolniczo - technicznych Grene, będących częścią coraz popularniejszych w naszym kraju centrów kompleksowego zaopatrzenia rolnika, zarówno w artykuły z naszej oferty, jak i środki niezbędne do podnoszenia jakości i efektywności produkcji rolniczej" - podsumowuje.
Wartym podkreślenia jest fakt, że niezależnie od koniunktury na rynku zaopatrzenia rolnictwa, jak i w jego poszczególnych branżach specjalistyczny sklep technicznego zaopatrzenia rolnictwa Grene pozostaje nie tylko atrakcyjnym biznesowo przedsięwzięciem, ale przede wszystkim stabilnym modelem prowadzenia działalności, wokół której budowa innych handlowych przedsięwzięć skierowanych do rolnika, oparta o produkty komplementarne, daje silne podstawy do rozwijania działalności przez kolejne lata. Oferta franczyzowa Grene pozostaje więc wszechstronnym narzędziem dla niezależnych przedsiębiorców, zarówno tych z niewielkim doświadczeniem, jak i tych, którzy działają w branży - skutecznie pozwalającym budować własny biznes w oparciu o sprawdzoną, silną i dynamicznie rozwijającą się markę.
Największa w Polsce sieć sklepów Grene, marki oferującej produkty technicznego zaopatrzenia rolnictw
Z ogromną przyjemnością chcielibyśmy poinformować Państwo, że wystartował Blog GRENE pod nazwą Rolni
Końcówka roku - czas podsumowań, wyciągania wniosków i wyznaczania celów na nadchodzący rok. Również