DEKALB – światowa marka na rynku nasion, obchodzi w tym roku 100-lecie istnienia. Firma Monsanto, właściciel marki, przygotowała z tej okazji trzy polowe spotkania z rolnikami. Nawiązując tematycznie do początków istnienia marki DEKALB, na zaproszonych gości oczekiwało wiele atrakcji w stylu country.
W 1912 roku w stanie Illinois w Stanach Zjednoczonych jedenastu rolników założyło stowarzyszenie, którego celem było podniesienie wydajności upraw kukurydzy. Takie były początki marki DEKALB.
Spotkania „100 lat marki nasion DEKALB” odbyły się w czerwcu i lipcu w Pawłowicach (woj. wielkopolskie), Rogowie (woj. lubelskie) i miejscowości Umienino-Łubki (woj. mazowieckie) i wzięło w nich udział ponad 600 rolników.
Zorganizowano je w tradycyjnym stylu country – każdy z gości na powitanie otrzymał kapelusz kowbojski oraz gwiazdę szeryfa. Po części szkoleniowej uczestnicy obejrzeli na polach odmiany rzepaku DEKALB z tegorocznej oferty: m.in. DK Exquisite, DK Exstorm, DK Casper. Uzyskali również informacje o produktach testowanych przed wprowadzeniem na rynek oraz technologiach uprawy i nawożenia.
W części nieoficjalnej przygotowano dla gości atrakcyjne rozrywki. Uczestnicy mieli okazję sprawdzić się w konkurencjach sprawnościowych. Imprezy odbywały się przy dźwiękach muzyki country.
Obecnie marka DEKALB nieustannie się rozwija, nie tracąc przy tym swojego charakteru. Firma Monsanto inwestuje w nowoczesne badania oraz testy odmian, aby dostarczać swoim klientom produkty najwyższej jakości. Oferta marki DEKALB jest dostępna w ponad 100 krajach. Obejmuje zarówno nasiona kukurydzy, jak i rzepaku, soi, sorgo i lucerny.