Kampania "Trzy znaki smaku"

W dniu 7 lutego 2013 r. rozpoczęła się trzyletnia kampania informacyjna pt. "Trzy znaki smaku", której głównym inicjatorem jest Agencja Rynku Rolnego, wspierana przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Istot± programu „Trzy znaki smaku" skierowanego na rynek polski jest informowanie nt. wspólnotowego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych, a także promocja znakowanych w tym systemie produktów spożywczych.

Unia Europejska chroni wspomniane powyżej produkty przyznaj±c następuj±ce oznaczenia:

  • Chroniona Nazwa Pochodzenia (CHNP),
  • Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG),
  • Gwarantowana Tradycyjna Specjalno¶ć (GTS).

Główny przekaz kampanii ma za zadanie zachęcać do konsumpcji produktów wytwarzanych w ramach unijnego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych oraz podkre¶lać zalety wynikaj±ce z uczestnictwa w tym systemie, ze względu na ich następuj±ce zalety:

  • różni± się od produktów masowych i 11:39 2014-02-10posiadaj± gwarancję wysokiej jako¶ci, ponieważ podlegaj± surowym przepisom produkcji i kontroli,
  • istnieje możliwo¶ć odtworzenia ich historii,
  • odpowiadaj± nowoczesnemu stylowi życia przyjaznemu i bliskiemu naturze,
  • swoje charakterystyczne cechy zawdzięczaj± temu, że powstały w konkretnych regionach lub tradycyjnym sposobom wytwarzania,
  • ich jako¶ć wynika z do¶wiadczeń i tradycji kształtowanych przez całe pokolenia,
  • ochrona unijnego systemu powoduje, że ich fałszowanie jest karane.

Kampania „Trzy znaki smaku" skierowana jest przede wszystkim do:

  • konsumentów,
  • wytwórców produktów (rolnicy, przetwórcy z sektora rolno-spożywczego, organizacje zrzeszaj±ce producentów i przetwórców żywno¶ci),
  • odbiorców po¶rednich (dystrybutorzy artykułów spożywczych, hurtownicy artykułów spożywczych, kupcy detaliczni artykułów spożywczych oraz szeroko pojęty kanał HoReCa - restauratorzy i adepci szkół gastronomicznych).

Cele

Ze względu na różnorodno¶ć grup odbiorców, do których skierowany został program „Trzy znaki smaku" okre¶lony został szeroki wachlarz celów, które chcieliby¶my osi±gn±ć realizuj±c planowane działania. Do najważniejszych założeń kampanii należy zatem:

  • szerzenie wiedzy o oznaczeniach – zaznajomienie konsumentów z oznaczeniami unijnego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych oraz promowanie produktów wysokiej jako¶ci etykietowanych tymi znakami. Poinformowanie wytwórców produktów oraz odbiorców po¶rednich o zaletach i korzy¶ciach wynikaj±cych z uczestnictwa w przedmiotowym systemie,
  • budowa pozytywnej postawy konsumpcyjnej oraz nabywczej – zwiększenie konsumpcji produktów wysokiej jako¶ci wytwarzanych w ramach unijnego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych.

Planowane działania

Cele i założenia programu zostan± osi±gnięte poprzez realizację szerokiej palety działań informacyjnych, z których jako najważniejsze możemy wymienić:

Public relations: konferencje prasowe i lunche prasowe, wyjazdy prasowe, e-newslettery, promocję europejskiego systemu oznaczeń w¶ród bloggerów i internetowych opiniotwórców oraz promocję na popularnych stronach społeczno¶ciowych (Facebook, YouTube)
Działania edukacyjne: nawi±zanie i pogłębianie relacje z producentami i osobami zwi±zanymi z branż± i tematyk± produktów regionalnych i tradycyjnych, w tym z urzędnikami Urzędów Marszałkowskich i O¶rodków Doradztwa Rolniczego. W ramach tego działania przewidziano seminaria, szkolenia oraz wyjazdy szkoleniowe (do Francji), warsztaty kulinarne, stworzenie projektu „Szlaku Produktów Regionalnych", z zaznaczonymi na mapach miejscami, gdzie turysta może nabyć produkt regionalny.
Udział w imprezach targowych oraz festiwalach: Festiwal Smaku w Grucznie, Ogólnopolski Festiwal Dobrego Smaku w Poznaniu, Europejski Festiwal Smaku w Lublinie, Targi Eurogastro w Warszawie, Targi Polagra-Food w Poznaniu, oraz Targi Horeca/Gastrofood w Krakowie;
Reklama w mediach: w telewizji, radio, Internecie, prasie (także branżowej) oraz reklama outdoor;
Działania internetowe: serwis internetowy oraz szeroko rozumiane działania z zakresu Social media;
Akcje w punktach sprzedaży i restauracjach, pensjonatach oraz gospodarstwach agroturystycznych
Kampania finansowana jest przez Unię Europejsk± oraz Rzeczpospolit± Polsk± a jej całkowity, zaakceptowany decyzj± Komisji Europejskiej budżet wynosi ponad 3 876 228 € netto.

Inicjatorem kampanii „Trzy znaki smaku" jest Agencja Rynku Rolnego. ARR jest państwow± osob± prawn±, nad któr± nadzór sprawuje minister wła¶ciwy do spraw rynków rolnych, a w zakresie gospodarki finansowej – minister wła¶ciwy do spraw finansów publicznych. Agencja, posiadaj±c od momentu przyst±pienia Polski do UE status unijnej agencji płatniczej, działa na podstawie unijnych aktów prawnych. W ¶wietle przepisów prawa krajowego, od 1 stycznia 2012 r. jest agencj± wykonawcz±.

 



¬ródło: www.trzyznakismaku.pl
Data dodania: 2014-07-03

Galeria zdjęć

 
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisali¶my w Polityce używania plików Cookies. Korzystaj±c z serwisu akceptujesz jej postanowienia.
tel./fax +48 52 34 609 34 | e-mail: redakcja@rolnictwo.com.pl