Głównym celem konkursu filmowego „Na własne konto”, zorganizowanego przez Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej, jest poszerzanie wiedzy ekonomicznej gimnazjalistów z terenów wiejskich. Wśród nagrodzonych projektów wyróżnione zostały filmy reklamowe: „DJ Smak”, którego pomysłodawcami są uczniowie gimnazjum w Turośni Kościelnej (woj. podlaskie), „Smaki Świata” autorstwa gimnazjalistów z Sokółki (woj. podlaskie), „Centrum Rozrywki Funy Club” nakręcony przez podopiecznych świetlicy środowiskowej z Sokołowa Podlaskiego (woj. mazowieckie) oraz „Bernard”, przygotowany przez młodzież gimnazjalną z Brodów (woj. lubuskie).
Jury przyznało również pięć wyróżnień za projekty: „Ligo” (Karnice, woj. zachodnio-pomorskie), „Kręgielnia Szesnastka” (Sokółka, woj. podlaskie), „Hogan” (Trzebiel, woj. lubuskie), „Crossik” (Straduny, woj. warmińsko-mazurskie) oraz „Między grzywą, a ogonem” (Turośń Kościelna, woj. podlaskie).
Nagrodą dla czterech laureatów wybranych przez jury będzie przyjazd do Warszawy. Wśród zwycięzców nie zabraknie również podlaskiej świetlicy środowiskowej „Promyk Dnia” w Rudce, która zdobyła w konkursie nagrodę publiczności. Między 28 a 30 maja br., poza zwiedzaniem miasta, finaliści będą mogli powalczyć o atrakcyjne stypendia.
O programie
Głównym celem programu „Na własne konto” jest poszerzanie wiedzy ekonomicznej wśród uczniów gimnazjum z terenów wiejskich, kształtowanie ich postaw oraz nauczanie umiejętnego planowania własnej ścieżki zawodowej. Założenia te realizowane są poprzez dodatkowe zajęcia pozalekcyjne, które poszerzają wiedzę zdobywaną na lekcjach. Realizacja programu ma również przyczyniać się do zmniejszenia dysproporcji w znajomości narzędzi finansowych i przedsiębiorczych pomiędzy młodzieżą miejską a pochodzącą z terenów wiejskich. Realizatorem programu jest Fundacja na Rzecz Rozwoju Wsi „Polska Wieś 2000” im. M. Rataja. Projekt jest dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego.
O EFRWP:
Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej rozpoczął działalność w 1990 roku, na mocy umowy między rządem polskim a Europejską Wspólnotą Gospodarczą. Fundacja od ponad dwóch dekad pomaga zmieniać wizerunek polskiej wsi, dostosowując się do zmieniających się potrzeb lokalnej społeczności. Obecnie nie tylko wspiera rozwój infrastruktury technicznej, ale także – poprzez różne narzędzia finansowe – pomaga przedsiębiorcom i organizacjom pozarządowym. Fundacja duży nacisk kładzie także na rozwój infrastruktury społecznej, co czyni poprzez program grantowy wspierający aktywność i samoorganizację lokalnych społeczności czy wyrównywanie szans edukacyjnych młodzieży z terenów wiejskich. Więcej informacji na stronie: www.efrwp.pl