Czas to pieniądz i doskonale zdają sobie z tego sprawę polscy przedsiębiorcy.
U dealera samochodowego wybierają nie tylko model pojazdu, ale tam też najczęściej decydują się wziąć leasing. W ten sposób cenne godziny oszczędza aż 45% respondentów badania zleconego przez BZ WBK Leasing. Wyboru oferty firmy dokonują kierując się przede wszystkim ceną oraz możliwością szybkiego podpisania umowy.
Dealer z leasingiem
Przedsiębiorcy najczęściej wybierają ofertę leasingu od dealera samochodowego (45%), bezpośrednio do instytucji finansującej kieruje się natomiast 42% polskich firm. Leasingobiorca, oprócz informacji o konkretnym modelu pojazdu, bardzo często otrzymuje u dealera dopasowaną do jego potrzeb ofertę finansowania. Mając to na uwadze, konsekwentnie dążymy do rozszerzenia naszej współpracy z dealerami tak, aby móc oferować nasz leasing jak największej grupie klientów – podkreśla Tomasz Sudaj, dyrektor ds. strategii rynkowej w Spółkach Leasingowych BZ WBK. Pod koniec każdego roku, kiedy tradycyjnie rośnie popyt na samochody, wspólnie z firmami leasingowymi przygotowujemy promocję na wybrane modele. Współpraca z rzetelnym partnerem, takim jak BZ WBK Leasing, gwarantuje korzystne rozwiązania, które nigdy nie zawodzą naszych klientów – komentuje Maciej Krzysztof Stefański, Zastępca Dyrektora Sprzedaży w Grupie Bemo Motors.
Najpierw pieniądz, potem czas
Prawie połowa przedsiębiorców (42%), bez względu na skalę działalności, jako główny motyw wyboru konkretnej firmy leasingowej, wskazała korzystną cenę. Kolejne czynniki, które leasingobiorcy biorą pod uwagę wybierając z wachlarza ofert leasingowych, to szybkość podpisania umowy (35% wskazań) oraz minimum formalności (32%). Takie wyniki stanowią odbicie aktualnej sytuacji rynkowej: polskie firmy liczą przede wszystkim na korzystne cenowo oferty ze względu na niepewność gospodarczą i obawę przed zaciąganiem bardzo kosztownych zobowiązań. Natomiast brak czasu i ciągły pośpiech przedsiębiorców sprawiają, że ważne jest dla nich szybkie załatwienie formalności związanych z leasingiem – komentuje Tomasz Sudaj ze Spółek Leasingowych BZ WBK.
Wybór konkretnej oferty to ważna decyzja wiążąca klienta z leasingodawcą na kilka lat. Dlatego zwykle nie warto kierować się wyłącznie ceną, a raczej stosunkiem ceny do rodzaju oferowanych korzyści oraz wiarygodnością i sprawnością działania firmy leasingowej – dodaje Tomasz Sudaj.
W swojej aktualnej promocji BZ WBK Leasing oferuje klientom leasing już od 103% w połączeniu z dodatkowymi korzyściami: ubezpieczeniem AC od 2,9% i ubezpieczeniem GAP bez opłat w pierwszym roku trwania umowy. Dodatkowo ofertę wzbogaciliśmy o voucher o wartości 1 000 zł do wykorzystania u współpracujących z nami dealerów samochodowych, a w ramach procedur uproszczonych klientom zapewniamy szybką decyzję oraz formalności ograniczone do minimum – dodaje Daniel Mrozek, dyrektor Marketingu i Wsparcia sprzedaży w BZ WBK Leasing.
Metodologia badania
Badanie „Samochody firmowe: portret i finansowanie” zostało przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini na zlecenie BZ WBK Leasing w dniach 12-20 września 2012 r. na celowej próbie mikro, małych i średnich przedsiębiorców. Wielkość próby wyniosła 300 przedsiębiorstw (równoliczne grupy mikro, małych i średnich firm), a błąd oszacowania 5%. Badanie zrealizowano metodą telefonicznych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI).
***
Spółki Leasingowe BZ WBK (BZ WBK Leasing oraz BZ WBK Finanse & Leasing) są częścią grupy kapitałowej BZ WBK. Jako uniwersalny leasingodawca Spółki oferują finansowanie szerokiej gamy środków trwałych klientom z sektora MŚP oraz dużym firmom i klientom korporacyjnym. Firma specjalizuje się w finansowaniu maszyn i urządzeń, nieruchomości oraz środków transportu. Uzupełnienie oferty stanowią atrakcyjne pakiety ubezpieczeniowe oraz karty paliwowe. Spółki Leasingowe BZ WBK kładą duży nacisk na jakość oferowanych produktów i świadczonych usług oraz na rzetelność i transparentność we współpracy ze swoimi kontrahentami. Wysoką jakość obsługi potwierdzają wyniki realizowanych systematycznie przez firmę badań satysfakcji klienta.