Merlo Maszyny 1000px 2015-03-20

Merlo Polska Sp. z o.o.

ul. Warszawska 109, 05-092 Łomianki

Merlo Polska Sp. z o.o.
Technologia, innowacja oraz jakość Made in Italy
  • +48 22 751 20 22
  • +48 22 751 20 22
  • Strona www
  • Wyślij zapytanie

  • O firmie
  • Katalog PDF
  • Oferta firmy
  • Wydarzenia
  • Zadaj pytanie
Merlo

Merlo Polska


O Merlo

Technologia, innowacja oraz jakość Made in Italy

Merlo jest dynamiczną spółką przemysłową, stosującą nowoczesne technologie, w pełni zintegrowaną, w której udział ma wyłącznie kapitał prywatny, produkującą maszyny o dużej wartości technologicznej.

Jest to grupa przedsiębiorstw o ugruntowanej pozycji, która może pochwalić się miejscem w pierwszej lidze na wszystkich światowych rynkach a także stanowi międzynarodowy punkt odniesienia w dziedzinie podnośników teleskopowych.

Grupa składa się z przedsiębiorstw utworzonych w celu realizacji ambitnego projektu: produkcji wyrobów zaprojektowanych i wyprodukowanych całkowicie we Włoszech.

Wyzwanie uwieńczone sukcesem.

Ponieważ Merlo nie jest "montażystą”, ale spółką przemysłową, która ściśle zintegrowała wszystkie etapy produkcyjne, czyli sama projektuje, rozwija i produkuje większość komponentów. Pozwala to na znalezienie za każdym razem najlepszego rozwiązania dla potrzeb użytkowników, uzyskując produkty opracowane i wyprodukowane w całości we Włoszech.

Światowy sukces Merlo wynika z umiejętności przewidywania potrzeb rynków, a każda wyprodukowana maszyna świadczy o dążeniu firmy do możliwości oferowania swoim klientom najlepszych i najnowszych rozwiązań technologicznych, czego gwarancją jest pięćdziesiąt lat doświadczenia w prowadzeniu badań i w innowacyjności.

To właśnie dzięki badaniom, innowacyjności oraz ciągłemu tworzeniu nowych produktów spółka Merlo chce nadal umacniać czołową pozycję jaką zajmuje w zakresie zaawansowania technologicznego oraz jakości.

Grupa Merlo powstała w 1964 roku, zatrudnia ponad 1200 pracowników a powierzchnia zabudowana zakładów w Cuneo wynosi około 220 000 metrów kwadratowych.

Ponad 90 % produkcji eksportuje się na cały świat poprzez sieć handlową z siedmioma filiami i ponad 600 koncesjonariuszami.

Grupa Merlo jest liderem na rynku podnośników teleskopowych z wieżyczką obrotową i podnośników teleskopowych z przekładnią hydrostatyczną

Na asortyment produktów składają się podnośniki teleskopowe nieobrotowe oraz obrotowe, betoniarki samozaładowcze DBM, uniwersalne nośniki gąsienicowe Cingo oraz samobieżne platformy MPR. Wszystkie produkty obecne w gamie Merlo wyróżniają się innowacyjnością, technologią oraz niezawodnością, cechami, które od zawsze charakteryzują Grupę Merlo, i które zdobyły zaufanie rynków.

Historia

 

Spółka Merlo powstała w 1964 roku, założycielami jej byli Amilcare i Natalina Merlo.

Na początku sukcesy na skalę krajową a następnie międzynarodową powodują stopniowy i stały rozwój firmy, która wyraz z upływem lat rozwija się i powiększa, aż do przekształcenia się w Grupę.

 

Historia i doświadczenie są zasadniczymi wartościami dla Grupy Merlo. Jej spółki, z jednej strony, istotnie kładą nacisk na innowacyjność, ale także zachowują oraz odwołują się do doświadczenia oraz wiedzy zdobytej w przeciągu lat.


1964 - Powstanie spółki Merlo

Upór oraz dynamika w prowadzeniu interesów, które od samego początku wyróżniały działalność rzemieślniczą rodziny Merlo zostały połączone w jedno przez Natalinę i Amilcare Merlo, którzy w 1964 roku założyli spółkę Merlo Spa.

Jednocześnie zostaje rozpoczęta budowa nowego zakładu w S. Defendente di Cervasca, na obrzeżach Cuneo: to początek ekscytującego etapu wielkiej ekspansji produkcyjnej i handlowej.

1966 - DM i DBM, pierwsze wywrotki i betoniarki terenowe

Po osiedleniu się w nowoczesnym zakładzie w Cervasca natychmiast zostaje rozpoczęta produkcja wywrotek i automatycznych betoniarek przeznaczonych na rynek budowlany, a pierwsze rezultaty handlowe potwierdzają dobrą jakość stosowanych od samego początku rozwiązań projektowych i konstrukcyjnych: połączenie innowacyjności z technologią umożliwiło tworzenie nowatorskich produktów.

Zastosowanie w obu modelach innowacyjnego, obrotowego łożyska oporowego, opracowanego przez Merlo, jest początkiem długiej drogi badań i rozwoju technologii, którą firma ta podąża do dziś.

1981 - SM 30, pierwszy podnośnik teleskopy

Rok 1981 to fundamentalny etap w historii firmy: wtedy to powstaje pierwszy podnośnik teleskopowy, model SM 30. Jest to innowacyjna maszyna, wykonana na podstawie wyjątkowego projektu Merlo, która oferuje zarówno osiągi wózka podnośnikowego, jak i wszechstronność zastosowań żurawia z wysięgnikiem teleskopowym.

 Już w pierwszym modelu wprowadzone zostały nowatorskie, jak na tamte czasy, rozwiązania technologiczne i urządzenia (zaokrąglona kabina z opływowymi szybami, system bocznego przesuwania ramienia teleskopowego, podwójny zawias przegubowy ramienia, przekładnia hydrostatyczna ze stałym napędem na cztery koła), których doskonałość zostaje potwierdzona przez ogromny sukces w sprzedaży.

1987 - PANORAMIC XS, rewolucja na skalę światową

Rok 1987 to kluczowy okres dla rozwoju firmy: wtedy to przedstawiony zostaje pierwszy na świecie podnośnik teleskopowy z silnikiem bocznym i ramieniem teleskopowym, osadzonym nisko w tylnej części ramy. To PANORAMIC XS, jedyny podnośnik oferujący kompletną widoczność.

 Sukces przychodzi natychmiast, a sprzedaż podnośnika stale rośnie, umożliwiając dzięki temu zwiększenie znacznych już nakładów na inwestycję w badania i rozwój oraz jeszcze większe zdystansowanie się od konkurencji.

1991 - ROTO 25.11 XS, pierwszy podnośnik teleskopowy z obrotową głowicą

Kolejnym potwierdzeniem dynamiczności i dążenia firmy Merlo do wdrażania innowacji jest przedstawienie nowej rodziny podnośników z obrotową głowicą: ROTO - pierwsze na świecie podnośniki, oferujące użytkownikom możliwość dotarcia do każdego punktu w promieniu 360° bez konieczności przestawiania maszyny.

1996 - TURBOFARMER, pierwsze specjalistyczne podnośniki do zastosowania w rolnictwie

Przedstawienie nowej specjalistycznej gamy do zastosowania w rolnictwie, charakteryzującej się aż 7 modelami z możliwością homologacji na ciągnik rolniczy, potwierdza zdolność firmy Merlo do przewidywania potrzeb rynku.

2000 - Powstaje MULTIFARMER, zwycięska karta

 Wraz z powstaniem serii MULTIFARMER, owocu ciągłych poszukiwań technologicznych, ponownie potwierdzona zostaje przewaga firmy Merlo w zakresie innowacyjności i zaawansowaniu badań.

 MULTIFARMER to rewolucyjna maszyna ponosząca i transportująca ładunki, napędzająca sprzęt, pracująca w terenie, holująca przyczepy i osprzęt oraz wykonujące czynności typowe dla ciągników rolniczych: to wszechstronny system do wykonywania prac, jedyny w swoim rodzaju.

2002 - CINGO, uniwersalne nośniki gąsienicowe

Firma Merlo wkracza na nowy i obiecujący rynek transportu bliskiego materiałów, prezentując kompletną gamę maszyn i osprzętu do najróżniejszych zastosowań.

 Wykorzystanie wyjątkowych urządzeń od początku podkreśla wszechstronność zastosowań tych kompaktowych nośników, które zostają zauważone przez użytkowników dzięki wyjątkowo dużej mocy produkcyjnej.

2004 - Innowacja w systemach zawieszeń dla podnośników teleskopowych

 Kolejnym krokiem naprzód na drodze poszukiwań technologicznych są dwa innowacyjne systemy zawieszeń dla podnośników teleskopowych.

 Urządzenie B.S.S. (Niezależna Amortyzacja Wysięgnika) umożliwia amortyzację hydrauliczną sił wywieranych na ramię teleskopowe. System E.A.S. (Amortyzacja Zawieszenia) natomiast, oddziałujący na przednią oś podnośników PANORAMIC, to prawdziwie inteligentny system, wspomagany przez amortyzatory hydrauliczne, pracujące zarówno jako aktywne zawieszenie, jak i urządzenie do korekcji bocznego nachylenia ramy.

 W celu ułatwienia prowadzenia badań przez Centrum Badawcze powierzchnia zajmowana przez zakład w S. Defendente di Cervasca zostaje zwiększona do 104 000 m2.

2005 - Nowa filia Merlo w Australii

Merlo Group Australia to pierwsza filia poza Europą. Została ona otwarta w celu zbliżenia się do australijskich klientów.

 Usytuowana w nowym kompleksie przemysłowym w Perth, jest punktem odniesienia dla handlu, serwisu posprzedażowego oraz kształcenia techniczno-handlowego w całym kraju.

2008 – Powstanie MerloMobility

To nowy system informatyczny do monitoringu flot, który umożliwia wykonanie w czasie rzeczywistym radiolokacji GPS, sprawdzenie ważniejszych parametrów eksploatacyjnych, odbiór i zarządzanie komunikatami alarmowymi oraz wysyłanie poleceń zarządzających zdarzeniami.

2009 – Grupa Merlo prezentuje nowy Multifarmer 40.9 CS

 Nowy Multifarmer 40.9 CS, duży ciągnik z wysięgnikiem teleskopowym, potwierdza pozycję lidera Merlo w zakresie innowacji technologicznej. Prawdziwy "koń pociągowy", który powstał celem zrealizowania koncepcji wszechstronnej maszyny podnoszącej, transportującej ładunki oraz pracującej w terenie, proponując taką samą prędkość oraz zastosowanie jak dla typowego ciągnika rolniczego z dodatkowym atrybutem jakim jest wysięgnik teleskopowy, który może przenieść ładunek o wadze nawet 4 ton, a wysokość podnoszenia wynosi 9 metrów.

2010 – Merlo prezentuje pierwszy na świecie podnośnik hybrydowy

W przypadku nowego podnośnika Panoramic P 40.7 Hybryda udaje się zrealizować naprawdę ambitny cel: zero emisji spalin. Dzięki nowej technologii Merlo nie ma także miejsca na kompromisy w zakresie osiągów. Dotyczy to podnośnika teleskopowego o masie 4100 kg i o wysokości podnoszenia do 7 metrów. Kluczową różnicą jest to, że jest on teraz znacznie bardziej EKOLOGICZNY!

2011 – Merlo CDC – technologia w służbie bezpieczeństwa

Wraz z nowym, zaawansowanym systemem sterowania Merlo CDC (dynamiczna kontrola obciążenia) firma Merlo stawia kolejny krok naprzód w dziedzinie bezpieczeństwa. Technologiczna wartość dodana systemu posiadającego trzy wysokiej klasy patenty umożliwia podnośnikom teleskopowym Merlo automatyczne i bezbłędne rozpoznawanie sprzętu roboczego w chwili jego podłączenia do wspornika znajdującego się na wysięgniku. Ponadto system dynamicznej kontroli obciążenia (CDC) umożliwia operatorowi ciągłą kontrolę stabilności podnośnika teleskopowego. Dzięki praktycznemu, kolorowemu i wielofunkcyjnemu wyświetlaczowi może on w każdej chwili monitorować najistotniejsze warunki pracy i stabilności.

2012 – Prezentacja nowej generacji maszyn Multifarmer i Turbofarmer

Turbofarmer 50.8 oraz nowy Multifarmer 40.9 zrewolucjonizowały sposób tworzenia podnośników teleskopowych wprowadzając ważne innowacje w zakresie projektu i technologii w różnych obszarach: bezpieczeństwa, wydajności, wszechstronności i komfortu.


2012 - Nowa filia handlowa Merlo w Polsce.

Sieć Merlo wciąż się powiększa i organizuje struktury: powstaje filia Merlo Polska. Dzięki tej filii Grupa Merlo tworzy punkt odniesienia dla Polski i całego obszaru geograficznego, rynków bardzo atrakcyjnych i rosnących w szybkim tempie

2013 – Grupa Merlo nadal rozwija się

Merlo w dalszym ciągu inwestuje we własny zakład w Cuneo, którego powierzchnia zabudowana wynosi obecnie 220 000 metrów kwadratowych a całkowita powierzchnia przekracza 300 000 metrów kwadratowych.

Nowe przestrzenie są wyposażone w technologie produkcyjne najnowszej generacji w celu

poprawy jakości procesu przy jednoczesnym obniżeniu czasu produkcji.

2013 – Merlo przedstawia model P 40.7 Hybryda

Tym modelem, nagrodzonym na targach Agritechnica w Hanowerze, Merlo prezentuje ewolucję wysięgnika teleskopowego hybrydowego, który chroniony nowymi patentami jest już gotów, aby wejść do produkcji seryjnej. Ten model zapewnia: osiągi dorównujące wysięgnikom tradycyjnym, redukcję zużycia paliwa, redukcję poziomu hałasu, a także ograniczenie emisji zanieczyszczeń.

Nasza gama pojazdów teleskopowych przeznaczonych dla rolnictwa jest największa na rynku i odzwierciedla nasze zaangażowanie w nieustanne unowocześnianie technologii oraz poszerzanie zastosowania naszych produktów.

Kompakty łączą zredukowane wymiary, zwrotność, oszczędność w eksploatacji oraz osiągi na najwyższym poziomie w kategorii.

Maszyny Turbofarmer to pierwsze ładowarki teleskopowe na świecie, które uzyskały homologację na holowanie przyczep do 20 ton po drogach publicznych.

Maszyna Multifarmer jest ciągnikiem w pełnym tego słowa znaczeniu z wysięgnikiem teleskopowym do wykonywania wszelkich prac polowych i innych, która zapewnia maksymalne bezpieczeństwo i jednocześnie jest pierwszą maszyną na świecie będącą skrzyżowaniem ciągnika i maszyny teleskopowej.

Modele Professional dla osób pracujących dużą ilość godzin z maszyną teleskopową. Praca w trybie ciągłym nie będzie już problemem!

Maszyny o dużej zdolności przenoszenia zostały opracowane dla tych wszystkich, którzy muszą podnosić ładunki o szczególnych wymaganiach.

Szeroka oferta, którą dopełniają unikalne technologie, jakie może zaoferować jedynie firma Merlo, a które oszczędzają Państwa czas, zmniejszają zużycie paliwa oraz zapewniają pracę w komfortowych i bezpiecznych warunkach.

 

  • Bezpieczeństwo: system Merlo CDC (Dynamiczna kontrola obciążenia) dla najbezpieczniejszych maszyn na świecie
  • Produktywność: sprzężenie hydrauliczne tylne, trzypunktowy układ zawieszenia (TUZ), mechaniczny wałek odbioru mocy WOM dla osiągnięcia rekordowej produktywności
  • Produktywność: sprzęganie tack-lock (szybkozłącze) sterowane hydraulicznie w standardzie w całej gamie
  • Efektywność: poziomowanie z bocznym przesuwem wysięgnika, zdobycz technologiczna oferowana tylko przez Merlo. Nigdy więcej niepotrzebnej straty czasu!
  • Wydajność: system Merlo EPD (Eco Power Drive) to oszczędności paliwa do 30%
  • Komfort: najszersza kabina w kategorii, dostępna także w wersji CS (Kabina z niezależnym zawieszeniem) to następne osiągnięcie, które może zaoferować tylko Merlo







NOWOŚCI NA AGROSHOW 2015

Merlo Polska, będąca częścią włoskiej spółki Merlo Group, lidera w branży podnoszenia i logistyki, weźmie udział w targach AGROSHOW 2015, które odbędą się w Bednarach, w dn. 18-21 września 2015 r. Stoisko firmy nr 218. Firma przedstawi dla całej gamy nowości podwyższające poziom możliwości technologicznych oraz osiągów uzyskiwanych przez jej maszyny.
Nowa gama rolnicza to bardzo jasny komunikat kierowany na rynek: bezpieczeństwo, komfort i zmniejszenie zużycia paliwa, kwestie od zawsze podstawowe dla produktów Merlo, będą jeszcze mocniej uwzględnione w naszej ofercie.

Nowości Merlo prezentowane na stoisku

Wszystkie modele gamy zostały udoskonalone w celu większego podkreślenia kluczowych parametrów bezpieczeństwa, komfortu i mniejszego zużycia paliwa. W tych trzech kwestiach Merlo wykorzystała wiele technologii stosowanych wyłącznie przez siebie.
Na stanowisku Merlo będą obecne modele:
Nowe modułowe maszyny Turbofarmer Medium Duty
Nowe modułowe kompaktowe ładowarki Turbofarmer (seria Kompakt)
Nowe modułowe maszyny Turbofarmer Heavy Duty
Nowe modułowe maszyny Multifarmer Heavy Duty
Nowe modele Cingo
Nowy model Tre Emme
Gama Turbofarmer i Multifarmer Heavy Duty Modular
Nową gamę tworzoną modele TF45.11, TF50.8, MF40.9 i MF 40.7. Maszyny flagowe, stworzone do najcięższych zastosowań.

Nowa gama prezentuje to, co najlepsze w technologii Merlo w zakresie:
- Bezpieczeństwa - MCDC w standardzie, kabina z homologacją rops i Fops poziom 2
- Komfortu - zawieszenie kabiny Cs oraz najszersza kabina w kategorii w standardzie
- Zmniejszenia zużycia paliwa - EpD Top w standardzie

Do tego nieporównywalna uniwersalność, dzięki tylnej mechanicznej przystawce odbioru mocy, możliwość homologacji na ciągnik rolniczy do holowania do 20 ton oraz nowa skrzynia CVTronic.
Rodzina Turbofarmer Heavy Duty obejmuje 2 modele TF45.11 i TF50.8 podzielone na 4 wersje, spełniające potrzeby najbardziej wymagających klientów.Gamę tę uzupełniają nowe MF Heavy Duty. Jest to nowa generacja ciągników teleskopowych Merlo, Multifarmer w wersji o najwyższych osiągach. W porównaniu do modeli Turbofarmer, są one jeszcze bardziej uniwersalne dzięki tylnemu sprzężeniu trzypunktowemu, które umożliwia pracę również z osprzętem przenośnym.

Gama Turbofarmer TF Medium Duty Modular
Jest dostępna w sprzedaży od kilku miesięcy. W skład gamy wchodzą modele TF 38.7, TF38.10 i TF42.7. Są to modele przeznaczone do najważniejszych sektorów rynku, a dzięki nowym rozwiązaniom modułowym są punktem odniesienia pod względem bezpieczeństwa, komfortu i zużycia paliwa. Cała gama będzie miała system CDC w standardzie, najbardziej przestronną kabinę w kategorii oraz system EPD, tak więc bezpieczeństwo, komfort i wydajność są dostępne w standardzie dla wszystkich.
- Bezpieczeństwo - MCDC w standardzie, kabina z homologacją rops i Fops poziom 2
- Komfort - wersje dedykowane z kabiną na zawieszeniu i z opcjonalnym Bss, jak też możliwość wyboru najbardziej odpowiedniego fotela
- Produktywność - CVTronic i mechaniczny wał odbioru mocy pTo
- Zmniejszenia zużycia paliwa - EpD Top w standardzie

System MCDC
Bezpieczeństwo jest od dawna kwestią podstawową dla Grupy Merlo, a dziś ładowarki teleskopowe Merlo są wyposażone w system MCDC (Merlo Dynamiczna Kontrola Obciążenia), najbardziej zaawansowany na rynku system zarządzania dynamicznym bezpieczeństwem pojazdu. System ten łączy w sobie rozpoznawanie i monitorowanie parametrów roboczych, jak też automatyczne rozpoznawanie oprzyrządowania, ważenie ładunku i regulację prędkości wysięgnika w zależności od stosowanego osprzętu, a zatem wykracza poza wymogi normy EN15000.
MerloMobility to nowy system, w całości opracowany i zrealizowany przez Grupę Merlo, służący do sterowania maszynami, umożliwiający lokalizacje radiowa GPS w czasie rzeczywistym, monitorowanie funkcjonowania i użytkowania, odbieranie i zarzadzanie alarmami w przypadku usterki lub włamania oraz wysyłanie poleceń do zarzadzania zdarzeniami za pośrednictwem Internetu.
Aby zapewnić maksymalna wydajność, inżynierowie Merlo opracowali system “automatycznego rozpoznawania osprzętu” składający się z czujnika zamontowanego na każdym osprzęcie produkcji Grupy Merlo, który przesyła do centralki elektronicznej M CDC jego parametry. System został również dostosowany do rozpoznawania nowego osprzętu wprowadzonego przez Merlo w przyszłości. Centralka rejestruje dane i generuje odpowiedni wykres obciążenia w systemie M CDC. W tej fazie ładowarka teleskopowa znajduje się w warunkach maksymalnego bezpieczeństwa dynamicznego. Główne parametry, takie jak ciężar ładunku, kat nachylenia ramienia, wskaźnik stabilności są wyświetlane na wyświetlaczu znajdującym się w kabinie. Operator kontroluje poziom bezpieczeństwa przy pomocy punktu świetlnego (diody), który przesuwa się na wykresie obciążenia na wyświetlaczu. Zielony kolor punktu sygnalizuje warunki maksymalnego bezpieczeństwa. Kiedy punkt zmienia kolor na żółty, operator musi zachować ostrożność, ponieważ po zmianie koloru na czerwony system M CDC blokuje ruchy obciążające. Operator może kontynuować prace wyłącznie po przywróceniu wymaganych parametrów bezpieczeństwa. System M CDC działa zawsze, również podczas jazdy i przewyższa wymogi określone przez normę EN15000,
czyli zapewnia maksymalne bezpieczeństwo w każdej sytuacji.

M TSS - Merlo Transversal Stability System
Nowy system MTSS jest w pełni zintegrowany z systemem MCDC i stanowi ważny krok do przodu w kwestii bezpieczeństwa podnośników teleskopowych. Ta nowa technologia Merlo umożliwia monitorowanie i gwarantuje stabilność boczną pojazdu, podnosząc poziom bezpieczeństwa ładowarek teleskopowych Merlo oraz stawiając w ten sposób kolejny krok naprzód w tej dziedzinie i wyprzedzając głównych producentów.
Wszystkie pozostałe systemy bezpieczeństwa dostępne na rynku ładowarek teleskopowych są bowiem zaprojektowane wyłącznie w celu zapewnienia stabilności z przodu pojazdu. Dzięki nowemu systemowi MTSS, Grupa Merlo zamierza zabezpieczyć 360 stopni, łącząc sterowanie stabilnością wzdłużną ze stabilnością boczną.Sercem systemu jest elektroniczna centrala ustalająca próg stabilności maszyny na podstawie informacji zebranych od:
- układu geometrycznego wysięgnika
- systemu ważenia
- systemu rozpoznawania osprzętu
- systemu pomiaru stabilności (wzdłużnej i bocznej)
System zdobył nagrodę SIMA INNOVATION AWARDS na tegorocznych targach SIMA.
W zależności od położenia geometrycznego wysięgnika, podnoszonego ładunku zainstalowanego oprzyrządowania system informuje operatora o granicy bezpiecznej pracy.
Na podstawie tych informacji system może dynamicznie obliczać warunki robocze wzdłużne i poprzeczne, przy których podnośnik teleskopowy może pracować bez obniżania stabilności.Turbofarmer Medium Duty i seria Kompakt (nowa gama maszyn kompaktowych)
To nowa rodzina ładowarek teleskopowych z modułową ramą, przedstawiona po raz pierwszy na tegorocznych targach Sima, które odbyły się w lutym w Paryżu.
Gama składają się z czterech modeli TF33.7, TF35.7, TF30.9, TF33.9. Nowa, wprowadzona przez Merlo koncepcja modułowa umożliwia uzyskanie z tych czterech maszyn aż 16 różnych wersji.Charakterystyka:
- Dwie szerokości: 2,24 m i 2,1 m
- Dwie wysokości: 2,25 m i 2,12 m
- Wersje Low Profile 2,0 m wysokości z tą samą kabiną (ten sam komfort pracy), 40 km/h, homologacja na
ciągnik rolniczy
- Najbardziej przestronna kabina w kategorii z opatentowanym zawieszeniem hydro-pneumatycznym - jedyna na świecie
- Nowa generacja osi planetarnych Merlo – wytrzymałość i niezawodność
- Prędkość 40 km/h dla całej gamy
- 2 napędy: 75 KM i 122 KM bez filtra cząstek stałych i bez systemu SCR
- Eco Power Drive w standardzie, zużycie paliwa obniżone o 18%
- Wentylator Fan Drive (wsteczny wydmuch chłodnicy)
- Sprawny i nowoczesny wysięgnik

Nowa rodzina maszyn Turbofarmer Medium Duty powstała z myślą o uzupełnieniu aktualnej gamy modułowych maszyn Turbofarmer i uzyskaniu wysokich parametrów przy niewielkich rozmiarach.
W nowej gamie zastosowano rozwiązania techniczne przyjęte już w pozostałych gamach maszyn modułowych, takie jak:
- Silnik 122 KM (brak DPF/SCR)
- Kabina stała / niezależnie amortyzowana CS
- Hydraulika: pompa zębata / Load Sensing
- Przekładnia EPD
Kombinacja tych zmiennych pozwala stworzyć nową gamę produktu.
OSIĄGI:
nową gamę Turbofarmer Medium Duty cechują osiągi nieporównywalne z osiągami innych maszyn tej kategorii.
To jedyna ładowarka teleskopowa w swojej kategorii, która zapewnia rzeczywisty udźwig wynoszący 3500 kg na wysokość 7 metrów!

BEZPIECZEŃSTWO:

Wszystkie modele są zgodne z wymogami normy EN15000.
Modele z pompą Load Sensing są standardowo wyposażone w system MCDC Light. Dla modeli z pompą zębatą nie będzie dostępna żadna wersja systemu MCDC.

UKŁAD NAPĘDOWY
(brak DPF/SCR):
Silnik 4-cylindrowy o mocy 90 kW – 122 KM, spełniający wymogi norm Tier 4 I/Stage 3B. Ten nowy układ napędowy posiada katalizator DOC z zaworem EGR, umożliwiający wychwycenie cząstek zanieczyszczających w gazach spalinowych. Nie wymaga filtra DPF ani systemu SCR (AdBlue).
Ten napęd będzie wyposażony w filtr powietrza “Powercore”, który jest już standardowo wyposażony w system wstępnej filtracji, umożliwiający zrezygnowanie z kolejnych filtrów (np. z cyklonu).

KABINA:

Nowa seria maszyn Turbofarmer Medium Duty będzie wyposażona w nową kabinę, dostępną również w wersji z zawieszeniem hydro-pneumatycznym, standardowym w modelach CS (wyłączna oferta Merlo, dostępna również z pompą zębatą).Nowa kabina gwarantuje:
- większy komfort dla klienta, dzięki najbardziej ergonomicznym wymiarom w swojej kategorii (1010 mm szerokości, szerokość wejścia do kabiny 870 mm)
- kabina spełniająca wymogi norm ROPS & FOPS (Poziom 2)
- lepszą widoczność dzięki powiększonej powierzchni przeszklonej
- maksymalna ergonomia, zapewniająca codziennie intuicyjną obsługę
- większa estetyka dzięki nowemu designowi.
- mniejszy hałas w kabinie zgodnie z normą UNI 12053 (dodatkowo ulepszono w wersjach CS)
- większą wydajność układu klimatyzacji w zakresie ogrzewania/odparowywania/odladzania przedniej szyby (nowy całkowicie zmieniony układ)
- seryjna regulacja ciśnienia w kabinie.
- elektroniczny joystick typu mono (standardowo w wersjach Load Sensing) i joystick elektro-hydrauliczny (standardowo w wersjach z pompą zębatą)

PRZEKŁADNIA
:
Wszystkie modele zostaną wyposażone w przekładnię hydrostatyczną ze sterowaniem elektronicznym EPD o następujących zaletach:
- mniejsze zużycie paliwa (-18% —> -3650 litrów/rocznie przy użytkowaniu 1000 h/rocznie)
- znaczna oszczędność (przy uwzględnieniu ceny 1,1 €/litr oleju napędowego średnia roczna oszczędność wynosi 4000 €)
- większa łatwość użytkowania
- lepsze hamowanie dynamiczne

SPEED CONTROL:
Funkcja Speed-Control działa podobnie jak system Cruise-Control montowany w samochodach; operator, po osiągnięciu żądanej prędkości jazdy, wybiera utrzyma- nie tej prędkości poprzez wciśnięcie przycisku Speed-Control, całkowicie zwalniając pedał gazu. Kontrola prędkości jest wyłączana natychmiast po wciśnięciu pedału hamulca lub przycisku funkcji Speed-Control.
Wciśnięcie pedału Inching-Control umożliwia regulowanie prędkości; po jego zwolnieniu wybrana na początku prędkość zostaje automatycznie przywrócona.

ECO MODE
:
Po wciśnięciu przycisku ECO maksymalne obroty silnika diesla są automatycznie ograniczane do 1800 obrotów/minutę.
W ten sposób moc maksymalna zostaje ograniczona i we wszystkich ruchach, w których nie jest potrzebna duża moc, zostaje zmniejszone zużycie, emisja akustyczna i zanieczyszczenie.
W trybie ECO zużycie paliwa jest ograniczone o kolejne 19% w porównaniu do standardowej pracy systemu EPD.

AUTOMATYCZNY PRZYSPIESZACZ:
To urządzenie pracuje w parze z elektronicznym joystickiem i zapewnia maksymalną prędkość wysięgnika przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa. Kiedy operator używa joysticka (Rys. A), automatyczny przyspieszacz zwiększa obroty silnika i zwiększa przepływ, a zatem również prędkość ruchów wysięgnika.

UKŁAD CHŁODZENIA:
Wersje nowej gamy Turbofarmer Medium Duty z napędem 120 KM będą standardowo wyposażone w nowe chłodnice poziome “Fan-drive”, zapewniające zmianę kierunku obrotów wentylatora podczas czyszczenia żeberek chłodnicy.

UKŁAD HYDRAULICZNY
:
W nowej gamie Turbofarmer Medium Duty dostępne będą różne typy układu hydraulicznego:
- pompa zębata z rozdzielaczem z otwartym przepływem w położeniu neutralnym
- pompa o zmiennej pojemności skokowej z rozdzielaczem z zamkniętym przepływem w położeniu neutralnym, Load Sensing (z systemem Flow Sharing).CINGO SERIA 500
Gąsienicowy przenośnik sprzętu prosty i kompaktowy. Maksymalne bezpieczeństwo dzięki zaworowi typu overcenter, sterującym prędkością podczas podjazdów/zjazdów.
Seria M500 to gąsienicowe przenośniki sprzętu, innowacyjne, zwrotne i bezpieczne, oferujące dane techniczne wyższej klasy, takie jak hydrauliczne silniki orbitalne zapewniające maksymalny napęd oraz zawór typu “overcenter” umożliwiający sterowanie załadowanym urządzeniem podczas podjazdów/
zjazdów. Pośród łatwych i intuicyjnych urządzeń sterowniczych znajduje się ręczny hamulec postojowy oraz cyfrowy wyświetlacz licznika czasu i obrotów. W celu umożliwienia użycia akcesoriów hydraulicznych seria M500 ma montowane seryjnie innowacyjne szybkozłącza Merlo.

CINGO M8.3 PLUS Z MOTOREDUKTORAMI
Technologiczna ewolucja pod znakiem maksymalnej produkcyjności i bezpieczeństwa. Innowacyjny owoc doświadczenia Merlo w produkcji wielofunkcyjnych ciągników z wymiennym osprzętem.
Firma Merlo od zawsze wierzy w potencjał gąsienicowych ciągników z wymiennym osprzętem i dopracowała pojazd Cingo M8.3 Plus wyposażając go w modułowa ramę oraz w nowe motoreduktory z wbudowanym
hamulcem postojowym.
Silnik diesel o mocy 17 koni i odpowiednie gąsienice umożliwiają prace na dowolnie ukształtowanym terenie. Idealny w okolicach pagórkowatych i górzystych, gdzie niewielkie rozmiary, nisko położony środek ciężkości oraz znaczny uciąg umożliwiają wydajna i bezpieczna prace. Układ hydrauliczny umożliwia ponadto rozwijanie prędkości od kilku metrów na godzinę do maksymalnie 5,2 km/h oraz łatwe kierowanie z milimetrowa dokładnością. A wszystko to z korzyścią dla pracy i bezpieczeństwa obsługi urządzenia.
Dodatkowo na stoisku Merlo zostaną zaprezentowane modele ładowarek teleskopowych
Roto 45.21 MCSS – Obrotowy podnośnik teleskopowy
- Silniki Tier 4 Interim, 176 KM, 4-cylindrowe, 4,5-
litrowe, SCR (AdBlue).
- Stabilizatory na ramionach teleskopowych.
- Joystick elektroniczny.
- Merlin (Merlo Interactive Network).
- Interaktywny system dla bezpiecznego
sterowania ramieniem
- teleskopowym, dla informacji i diagnostyki.
- Zawieszenia hydropneumatyczne EAS służące
maksymalnemu wygodnemu/bezpiecznemu
przemieszczaniu się.
- Możliwość podnoszenia od 3,8 do 6 ton.
- Maksymalna wysokość od 16 do 30 metrów.

Cechy wspólne dla wszystkich modeli ROTO
- Kabina 1010 mm. Najszersza na rynku
- EPD (Eco Power Drive w standardzie)
- Przekładnia hydrostatyczna ze skrzynią biegów z 2 prędkościami
- Pompa wielotłoczkowa Load Sensing zapewnia efektywne
- wykorzystanie energii i niskie zużycie paliwa.
- Stały Napęd na 4 koła
- Przełącznik kierunku jazdy „Finger-Touch” w standardzie
- System Tac-Lock do blokady osprzętu
W ofercie:
- Roto 400 101 KM - 6 modeli
- Roto 600 133 KM - 2 modele
- Roto MCSS 176 KM - 6 modeli
Najważniejsze cechy:
- Maksymalne osiągi - mechaniczne hydrauliczne i elektroniczne.
- Komfort - na maksymalnym poziomie. Najbardziej przestronna kabina w kategorii.
- Wydajność - zużycie paliwa niższe o 18%, EPD w standardzie we wszystkich modelach Roto.
- Wszechstronność - ciągły obrót wieżyczki w modelach MCSS oraz 600 stopni (±300°) lub 415 stopni (±218°) w mniejszych modelach. Ponad 30 rodzajów osprzętu.
- Bezpieczeństwo - kabina z homologacją FOPS. Zintegrowane systemy zapobiegające przewróceniu się.
- EAS (Electronic Active Suspension) niezależna amortyzacja mostów w standardzie w modelach MCSS.
- Automatyczna stabilizacja podpór w standardzie we wszystkich modelach.

PANORAMIC P55.9CS
- Gama 3 modeli P55.9CS, P 60.9 CS, P 75.9 CS, poświęcona nowym metodom rolno-przemysłowym
- Najbardziej przestronna kabina w kategorii
- Amortyzowana kabina, unikalne i chronione patentem rozwiązanie
- Poziomowanie ramy
- Tac-lock w standardzie
- Mniejsze o 18% zużycie paliwa
- Zdolność ponoszenia: 9-metrowe wysięgniki, udźwigi od 5,5 do 7,5 ton
- Bezpieczeństwo: MCDC Merlo Dynamiczna kontrola obciążenia; kabina spełniająca wymogi FOPS/ROPS
- Innowacyjne systemy Merlo: korektor nachylenia zapewnia maksymalne bezpieczeństwo; szybki sprzęg osprzętu Tac-Lock
- Wszechstronność holowania: zaczep holowniczy do 20 ton; gniazda hydrauliczne (2 opcje); hamowanie przyczepy (pneum./hydr.)
- Układ hydrauliczny: Load Sensing (pompa wielotłoczkowa)
- + Flow-sharing; joystick elektroniczny

PANORAMIC P40.17PLUS
Maszyny Panoramic na stabilizatorach mają kompaktowe wymiary, są wszechstronne, zwrotne, o wysokich osiągach, aby wykonać każdą pracę dokładnie i w krótkim czasie.P25.6 i P25.6L
Firma Merlo opracowała rodzinę praktycznych, wszechstronnych i zwrotnych ładowarek kompaktowych, które uzupełnione osprzętem umożliwiającym maksymalizacje produktywności i wydajności są przeznaczone do prac w gospodarstwach rolnych, hodowlach, fermach drobiu, ogrodnictwie i sadownictwie, do zastosowań komunalnych oraz wielu innych.
Model P25.6 posiada wysięgnik o wysokości podnoszenia 5,9 metra, który może unieść 2,5 tony. Jest wyposażony w tą samą kabinę co jego więksi bracia - przestrzeń w kabinie jest rekordowa. Pozwala na osiągniecie prędkości 40 km/h, a na zamówienie dostarczana jest z homologacja na ciągnik rolniczy (za wyjątkiem P25.6L).

CO NAS WYRÓŻNIA:
- Prędkość: do 40 km/h, hak holowniczy, hamowanie przyczepy (w opcji).
- Homologacja jako ciągnik rolniczy: jedyna w swojej kategorii!
- Płynna zmiana biegów bez przerw w dostarczaniu momentu napędowego od 0 do 40 km/h.
- Kompaktowość: wysokość standardowej wersji P 25.6 wynosi 1,92 m.
- Wersja L (obniżona kabina): wysokość kabiny 1,77 m, rekord w tej kategorii.
- Kabina 1010 mm, najszersza w danej kategorii.
- Oryginalne oprzyrządowanie Merlo w celu zmaksymalizowania produktywności w gospodarstwie!
- Wysięgniki o długości 5,9 m: przewyższają ładowarki czołowe pod względem wysokości, szybkości i wydajności pracy.
- Przekładnia hydrostatyczna oraz stały napęd 4x4: precyzyjne ruchy na każdym podłożu dla większego komfortu i efektów pracy.
- Holowanie do 12 ton (w opcji).
- Przełącznik kierunku jazdy Dual Reverse Shuttle zarówno na joysticku jak i na kierownicy (w opcji).
- Hamulce tarczowe na 4 kołach oraz automatyczny hamulec postojowy.
2 ładowarki teleskopowe, które będą prezentowane w pokazie ładowarek:
TF 38.10-12
MF 40.7 / 40.9 (PTO) Nowość
- MF 40.7 i MF 40.9: nowa generacja ładowarek Multifarmer przeznaczonych na nowy segment rynku.
- Dwa modele: o udźwigu 4 ton, wyposażone w wysięgnik teleskopowy o długości 7 i 9 metrów, w zależności od preferencji klienta.
- Zaprojektowano do pracy z trzypunktowym układem zawieszenia TUZ, mechanicznym wałkiem odbioru mocy WOM (PTO) i dodatkowymi rozdzielaczami hydraulicznymi.
- Moc na wałku WOM (PTO) jest bliska 90% dostępnej mocy silnika i zapewnia osiągi odpowiednie do pracy w gospodarstwie, do zbioru pasz i transportu dzięki zastosowaniu tylnych zaczepów holowniczych (haków) o udźwigu 20 ton wraz z układem hamulcowym do obsługi przyczep.
- Silnik: 4 cylindry, pojemność 4,1 l, Tier 4 Interim o mocy 156 KM i momencie obrotowym 609 Nm zapewnia wysokie osiągi.
- Masa/wymiary: 8800 kg wagi, rozstaw osi 2920 mm i opony 500/60 R25.6 o profilu rolniczym.
- Kabina: nowa generacja zapewnia komfort, ergonomie i nowatorskie rozwiązania technologiczne.
- Wielofunkcyjny podłokietnik: mieści wszystkie elementy sterowania podnośnikiem i rozdzielaczami hydraulicznymi, aby zapewnić jak największą wygodę pracy.
- Joystick: wyposażony w przełącznik kierunku jazdy i automatyczny stabilizator obrotów, zwiększający praktyczność użytkowania.
- Przekładnia M CVTronic: nowe rozwiązanie do bezstopniowego przekazywania mocy bez przerw w dostarczaniu momentu obrotowego, pozwalające na uzyskanie prędkość do 50 km/h.
- Większe osiągi i komfort.
- EPD: elektroniczne sterowanie silnikiem i przekładnia zapewniające wymierna oszczędność paliwa.
- M CDC: parametry pracy w zakresie bezpieczeństwa wyświetlane na ekranie 8,5” i pokrętło podwyższonym standardzie do wyboru funkcji.
- Prędkość homologowana we Włoszech: 40 km/h.
Wyślij zapytanie do firmy Merlo Polska Sp. z o.o., która zamieściła w naszym portalu rolnictwo.com.pl informację o tej ofercie.
Firma
Branża
Ulica
Kod / Miasto
Imię i nazwisko*
E-mail*
Telefon*
Fax
Treść
Akceptuję regulamin ATCOM SP.Z O.O i zobowiązuję się do jego przestrzegania. * 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych pełna treść

Wyrażam zgodę w rozumieniu Ustawy o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29.08.1997 r, D.U. z 2002 Nr 101, poz. 923 z późniejszymi zmianami na przetwarzanie moich danych osobowych przez Atcom Sp.z o.o .w celu marketingowym.

Administratorem podanych danych osobowych jest Atcom Sp.z o.o., ul Fordońska 87, 85-719 Bydgoszcz. Dane osobowe zbierane są na zasadzie dobrowolności. Ma Pan/i prawo dostępu do danych oraz ich poprawienia lub usunięcia. Więcej w Polityce prywatności.


*Pola oznaczone gwiazdkami są polami wymaganymi. (nie udzielamy odpowiedzi na zapytania bez podanego kontaktu teleadresowego).
 
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w Polityce używania plików Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz jej postanowienia.
tel./fax +48 52 34 609 34 | e-mail: redakcja@rolnictwo.com.pl