Miniladowarki Bobcat

Nowe perspektywy rynku EKO żywności

Przełomowa umowa  ARR - Stowarzyszenie  Polska Ekologia.
Zanosi się na przełom w rozwoju rynku żywności ekologicznej po właśnie podpisanej umowie Agencji Rynku Rolnego z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „POLSKA  EKOLOGIA”.  Umowa ma tytuł „Ekoeuropa – Jakość  i Tradycja” i dotyczy realizacji trzyletniej kampanii promującej EKO żywność   w USA, Japonii i Singapurze.

W nazwie Stowarzyszenia  i jego głównym nurcie działania, widnieją zarówno producenci  i jak przetwórcy, a to z pewnością określa stopień znajomości rzeczy, co przekłada się na celność poczynań. Dziewięć lat funkcjonowania „Polskiej Ekologii” pozwoliło na zebranie cennych doświadczeń i wypracowanie najlepszych metod edukacji konsumentów. Jeśli  opanowanie ww rynków powiedzie się, to będzie  miało  znaczenie także dla całego krajowego rynku  żywności ekologicznej, gdyż nasz rynek jest płytki i ograniczony przez małą liczbę dostawców i przetwórni, jak też krótkoterminowe kontrakty!

„Działania Stowarzyszenia „Polska Ekologia” – mówi prezes Paweł Krajmas – związane z tytułowymi krajami, są zakrojone na lata 2015 – 2018 i będą skierowane zarówno do tamtejszych odbiorców polskiej EKO  żywności, jak i do naszych rolników i przetwórców. Nowe możliwości zbytu pozwolą członkom naszego Stowarzyszenia, ale nie tylko im, rozwinąć  przede wszystkim przetwórstwo”.

Rozwój rynku ekologicznej  żywności oznacza przyciągnięcie do tego segmentu nowych przetwórców  i producentów, a także rolników i hodowców. A to przekłada się na większą podaż, silniejszą konkurencję i niższe ceny w sklepach, a więc większą dostępność. Istotnym czynnikiem jest tworzenie gęstszej sieci dostawców,  co wpływa na obniżenie kosztów transportu żywności, która  ma krótszą datę terminu przydatności  do spożycia – nie jest przecież nasycona chemicznymi konserwantami.

„Podpisanie wspomnianej umowy to wprawdzie największe wydarzenie w naszej branży, ale w planach jest wiele kampanii promujących EKO żywność, a także docieranie do młodych konsumentów, zwłaszcza do szkół wszystkich szczebli, jak również do zawodowych kucharzy i szefów kuchni z wiadomościami  o żywności mającej największą wartość odżywczą „ –  dodaje Paweł Krajmas.


 



Źródło: Bohdan Juchniewicz
Data dodania: 2015-01-28
 
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w Polityce używania plików Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz jej postanowienia.
tel./fax +48 52 34 609 34 | e-mail: redakcja@rolnictwo.com.pl