„Szansę na sukces w Konkursie i zdobycie Godła „Teraz Polska” ma każda firma, działająca na rynku od co najmniej roku - niezależnie od wielkości, czy reprezentowanej branży.
Podstawowymi kryteriami oceny eksperckiej są: walory użytkowe zgłaszanego produktu lub usługi, jakość i innowacyjność. Pod uwagę brane są również opinie klientów, czy liczba reklamacji” – wyjaśnia Michał Lipiński, szef Konkursu „Teraz Polska”.
Ze statystyk Fundacji wynika, że nagrodę otrzymuje co trzecia firma biorąca udział w Konkursie. Fakt, iż nagrody tej nie można uzyskać inaczej, jak poddając się wnikliwej i niezależnej ocenie eksperckiej, stanowi jej największy kapitał oraz powód dla którego jest ceniona przez Laureatów. Dzięki temu Godło „Teraz Polska” jest pozytywnie kojarzone przez konsumentów, jest dla nich przede wszystkim synonimem najwyższej jakości.
„Dołączenie do grona blisko 100 firm, które aktualnie posiadają prawo do posługiwania się znakiem „Teraz Polska” będzie dla Laureatów tegorocznej edycji Konkursu wielkim sukcesem oraz potwierdzeniem najwyższych standardów działania” – mówi Michał Lipiński.
Poza prawem do korzystania z najbardziej rozpoznawalnego symbolu polskiej gospodarki, Laureaci otrzymają również możliwość skorzystania z pakietu promocyjnego, w skład którego wchodzą m.in. rabaty na przeprowadzenie kampanii reklamowych.
Aby zgłosić produkt lub usługę do Konkursu, należy zarejestrować się na stronie internetowej programu "terazpolska" i następnie – do 1 lutego br. - wypełnić otrzymaną ankietę weryfikacyjną. Jest ona podstawą dokonania oceny eksperckiej. Każdy uczestnik Konkursu uiszcza również opłatę weryfikacyjną, której wysokość uzależniona jest od wielkości zatrudnienia w całym przedsiębiorstwie. Jest to jednorazowa opłata, przeznaczana na pokrycie szczegółowej oceny zgłoszenia, jakiej dokonują niezależne komisje ekspertów. Każdy uczestnik konkursu, otrzymuje po jego zakończeniu kompleksową ocenę prezentującą mocne i ewentualnie słabe strony zgłoszenia, którą może wykorzystać na potrzeby prowadzonej działalności.
W opinii dotychczasowych laureatów konkursu, Godło „Teraz Polska” to efektywne narzędzie wspomagające budowanie wizerunku firmy oraz umacniające wartość marek produktów i usług. Nagrodzeni podkreślają, że po przyznaniu Godła „Teraz Polska” zaobserwowali wzrost sprzedaży nagrodzonych produktów, a także zwiększenie rozpoznawalności firmy i jej oferty, zaufania, lojalności i uznania klientów