Pasek klinowy to jeden z wielu elementów każdego silnika, który wpływa na jego właściwe i sprawne funkcjonowanie. Odpowiada za napędzanie mechanizmów energią wytworzoną w silniku. Choć jest to niepozorny element, ma bardzo obszerne zastosowanie w urządzeniach napędzanych pracą silnika.
Pasek klinowy posiada trzy warstwy, które najczęściej wykonane są z linek stalowych, gumy lub kauczuki i tkaniny gumopodobnej. Otoczone są taśmą płócienną zwulkanizowaną. Taki skład sprawia, że paski są bardzo trwałe, a przy tym elastyczne (choć również niezbyt rozciągliwe). Pasek klinowy nie jest elementem drogim do wyprodukowania, dlatego nawet jeśli się zepsuje, jego zakup nie pociąga za sobą ogromnych kosztów. Wytrzymałe paski klinowe dostępne są w sklepie Akcesoria.cnc.info.pl
https://www.akcesoria.cnc.info.pl/47-mechanika/pasy-klinowe-kola-pasowe/pasy-klinowe
Budowa pasków klinowych gwarantuje cichą i bezawaryjną pracę w temperaturze od -30 do +850°C. W ofercie sklepów znajdziesz paski klasyczne, klasyczne uzębione, zespolone, wąskoprofilowe, dwustronne, a także modułowe. Oczywiście wybór konkretnego modelu zależy od wymagań urządzenia, w którym pasek będzie używany. Część z nich sprawdza się do pracy przy większych obciążeniach, jak np. paski klinowe wąskoprofilowe, inne natomiast gwarantują odpowiednią giętkość, jak np. paski uzębione.
Paski klinowe są najczęściej używane w silnikach samochodów, a dokładnie w alternatorze, pompie do płynu chłodniczego i wspomagania układu kierowniczego, klimatyzacji oraz wentylatorze chłodnicy. Często stosuje się także kilka rodzajów pasków, w zależności od funkcji, jakie mają do spełnienia.
Jak wspominaliśmy wcześniej, pasków klinowych używa się we wszystkich urządzeniach napędzanych pracą silnika, stąd można je znaleźć również w szlifierkach, małych elektrowniach wodnych, napędach przenośników rolkowych i taśmowych oraz maszynach do obróbki drewna.