Szacuje się, że rynek żywności ekologicznej w Polsce w 2015 r. osiągnął wartośćok. 800 mln zł. a w 2017 r. ma szansę przekroczyć 1 mld zł. Powierzchnia ekologiczna użytków rolnych w Polsce wynosi około 580 tys. ha. Liczba zarejestrowanych gospodarstw ekologicznych w 2016 r. wyniosła 24 276. Największa ilośćpodmiotów występuje w województwie małopolskim tj. 1 657. Podziałprocentowy powierzchni użytków rolnych według kategorii upraw wygląda następująco: łąki i pastwiska 35,3%, ziemniaki 0,4%, rośliny strączkowe na suche nasiona 0,9%, zboża 18,6%, uprawy sadownicze i jagodowe 8,9%, warzywa 1,4%, rośliny na paszę33,7%, rośliny przemysłowe 0,5% i pozostałe uprawy 0,3%.
Sektor żywności ekologicznej jest to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów branży spożywczej, a Polacy wciąż mają niezaspokojony apetyt na żywność ekologiczną. Produkty tego typu są obecne w diecie polskich konsumentów, poprawia się ich dostępność w delikatesach, sieciach handlowych, powstają sieci sklepów oferujących wyłącznie żywność organiczną. Rośnie świadomość konsumentów na temat tego, czym jest żywność ekologiczna, jakie certyfikaty świadczą o ekologicznym sposobie wytworzenia produktu. Jednak polscy konsumenci wciąż wydają niewiele na żywność ekologiczną – ok. 4 euro na osobę, w porównaniu do 90-195 euro w krajach Europy Zachodniej.
Branża żywności ekologicznej, mimo że wciąż niewielka, ma stale rosnący poziom. Popyt na ekologiczną żywność rośnie w tempie około 20% rocznie. Wychodząc naprzeciw tym trendom organizatorzy targów WorldFood Warsaw postanowili szczególną uwagę poświęcić strefie EcoFood.
Podczas ubiegłorocznej edycji Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw aż 48% zwiedzających targi poszukiwało oferty ekologicznej. Strefa EcoFood wyodrębniona na targach to branża ekologiczna w pigułce. Udział w niej umożliwia zapoznanie się z ofertą tego sektora, wymianę doświadczeń, pozyskanie nowych partnerów biznesowych, udział w ciekawych panelach i dyskusjach. W ubiegłym roku aż 64 firmy zdecydowały się zaprezentować swoje produkty w tym sektorze.
„Liczymy, że dzięki wychodzeniu naprzeciw trendom w branży spełnimy oczekiwania naszych krajowych i zagranicznych Wystawców oraz Zwiedzających. Zależy nam na tym, aby WorldFood Warsaw była międzynarodowąplatformąnawiązywania kontaktów i wymiany doświadczeńbranży spożywczej” – informuje Agnieszka Szpaderska, manager targów WorldFood Warsaw.
Udogodnieniem dla firm z sektora ekologicznego będzie możliwość wystawienia się w ramach wspólnej powierzchni wystawienniczej. Jest to korzystne zarówno finansowo, jak również pozwala na wspólną identyfikację producentów.
Już dziś zapraszamy do udziału w targach i panelach tematycznych wszystkich zainteresowanych branżą ekologiczną.