Rok 2013 jest dla Syngenta wyjątkowy, gdyż w samych tylko zbożach i rzepaku firma wprowadziła na rynek cztery nowe produkty: SEGURIS, MENARA, PLENUM oraz AMISTAR XTRA. Odgadując oczekiwania klientów i odpowiadając na rodzące się w ich głowach pytania, postanowiliśmy zorganizować cykl spotkań poświęconych tym właśnie produktom. W 12 miejscach, w różnych rejonach kraju, w lutym bieżącego roku odbyły się „Spotkania Nowości Syngenta 2013”. Głównym celem spotkań było przybliżenie i szczegółowe omówienie nowej oferty.
Seguris 215 SC to innowacyjny produkt do ochrony górnych liści i kłosa, Menara 410 EC natomiast jest uniwersalnym fungicydem do stosowania we wszystkich gatunkach zbóż.
Plenum 500 WG to środek zwalczający słodyszka rzepakowego oparty na substancji niestosowanej dotychczas w ochronie rzepaku, zaś Amistar Xtra 280 SC to Amistar nowej generacji, który zwalcza wszystkie choroby okresu kwitnienia rzepaku .
Pierwsze Spotkanie Nowości miało miejsce w Dworku Golikowo koło Sławna (zachodniopomorskie), tego samego dnia, 12 lutego 2013, odbyło się drugie spotkanie w Skwierzynie (lubuskie). Trzy dni później, 15 lutego, miały miejsce trzy kolejne spotkania – tego dnia klienci brali udział w prezentacjach zorganizowanych w Stargardzie Szczecińskim, Kietrzu, oraz w Jarosławiu (podkarpackie). Po dwóch dniach szkoleń prowadzonych przez przedstawicieli Syngenta, o nowych produktach usłyszało 400 klientów.
Miejscem kolejnych konferencji były: Bydgoszcz, Bielsk Podlaski, Dolsk oraz Stare Jabłonki. Tematyka spotkań wzbudziła zainteresowanie w środowisku rolniczym, podczas każdej prezentacji słuchacze aktywnie uczestniczyli w spotkaniu, zadawali pytania, dyskutowali na temat przedstawionych produktów. W dniach 27 oraz 28 lutego 2013 odbyły się trzy ostatnie konferencje z cyklu Nowości Syngenta: w Bielanach Wrocławskich, Hrubieszowie oraz w Górach k/Płocka.
Ogółem w spotkaniach uczestniczyło prawie 1000 rolników, każdy gość otrzymał upominek w postaci 1l Amistar Xtra. Uczestnicy bardzo pozytywnie odnieśli się do tego rodzaju spotkań i podkreślali potrzebę zaprezentowania i omówienia nowych produktów.