SPW to maszyna o konstrukcji dostosowanej do intensywnej eksploatacji, przeznaczona do pracy w dużych gospodarstwach lub firmach usługowych, gdzie operatorzy pokonują codziennie duże dystanse pomiędzy gospodarstwami.
Frez pobierający:
- Frez o szerokości roboczej 2 m, napędzany silnikiem hydraulicznym 147 kW (200 KM) - szybki załadunek każdej paszy dostępnej w gospodarstwie (przy niskich obrotach silnika 1800 min-1): siano, słoma, sianokiszonka, kiszonka itp.
Prędkość załadunku kiszonki z kukurydzy: 3,4 tony / min
- Frez posiada elektroniczny układ regulacji skoku ramienia w dół, który umożliwia dostosowanie tempa ładowania do gęstości paszy bez uszkadzania jej struktury.
- Konstrukcja szybkobieżnego przenośnika taśmowego zapewnia mu „wysoką przepustowość”, pozwalającą na płynne dostarczanie paszy do zbiornika.
Mieszanie paszy
- Samojezdny wóz paszowy SPW, którego standardowa pojemność wynosi 19, 22 lub 25 m3, posiada dwa pionowe ślimaki przystosowane do szybkiego rozdrabniania produktów włóknistych i produkcji lekkiej i jednorodnej mieszanki na bazie kiszonki.
- Specjalnie wygięty ostatni odcinek zwojów ślimaków zapewnia podwójny skok, przyśpieszając rozdrabnianie całych bel.
- W zbiorniku znajdują się 2 hydraulicznie sterowane przeciwnoże.
- Cechą charakterystyczną wszystkich wozów paszowych KUHN są gięte ściany zbiornika, co stanowi dodatkowy opór dla mieszanej paszy, przez co jest ona szybciej rozdrabniana.
- Dwa skrobaki na każdym ślimaku zapewniają bardzo równomierne wysypywanie paszy na stoły paszowe.
Zadawanie paszy
- Wyładunek paszy na stoły paszowe odbywa sie za piośrednictwem poprzecznego przenośnika taśmowego.
- Przenośnik może być opcjonalnie wyposażony w przesunięcie boczne i/lub dodatkowy, hydraulicznie przechylany przenośnik pozwalający na zadawanie paszy do wszystkich typów żłobów.
Komfort obsługi i wydajność
- Silnik FPT o mocy 247 KM (181 kW) AdBlue zamontowany w tylnej części maszyny - zapewnia to optymalne rozłożenie masy, ograniczenie hałasu w kabinie kierowcy i wygodny dostęp.
- Automatyczny system zarządzania mocą zapewnia ekonomiczną pracę – przekierowanie mocy w zależności od obciążenia.
- Dwie amortyzowane półosie w części przedniej oraz tylna oś z resorami piórowymi zapewniają maksymalny komfort jazdy.
Sterowanie za pomocą terminala CCI - prosty w obsłudze terminal informuje kierowcę na bieżąco o pracy maszyny. Obsługuje funkcje diagnostyczne i związane z konserwacją oraz posiada wbusdowany system ważenia (programowanie, transmisja danych itp.).