Trzy ostatnie lata działalności ze znaczącym wzrostem przychodów i bez żadnych strat – Wϋrth Polska kolejny rok z rzędu znalazł się w gronie najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich przedsiębiorstw. Jak zapewnia dyrektor marketingu firmy, w osiągnięciu sukcesu pomogła strategia multikanałowości.
Ranking „Gazeli Biznesu” wyróżnia dobrze zarządzane, uczciwe i cieszące się dobrą kondycją finansową przedsiębiorstwa. W najnowszej edycji zestawienia analitycy wywiadowni gospodarczej Coface Poland przeanalizowali wyniki finansowe małych i średnich firm za trzy ostatnie lata działalności. Wyróżnione zostały te przedsiębiorstwa, które odnotowały wzrost przychodów ze sprzedaży na przestrzeni badanego okresu. Co więcej, żadna z zakwalifikowanych firm ani razu nie odnotowała spadku. Do ich grona kolejny rok z rzędu zalicza się Würth Polska.
Rozwój sieci sklepów
Würth Polska to dostawca ponad 100 tys. produktów, rozwiązań i patentów dla profesjonalistów z różnych branż. W swojej ofercie posiada chemię techniczną, narzędzia ręczne, akcesoria samochodowe, wkręty do drewna, elektronarzędzia, technikę zamocowań, pneumonarzędzia, produkty do obróbki skrawaniem, elementy złączne, akcesoria meblowe oraz produkty BHP. Firma ma sieć sklepów stacjonarnych, rozmieszczonych na terenie całego kraju, których liczba z roku na rok sukcesywnie wzrasta. Obecnie Würth Polska posiada 27 sklepów, ale na tym nie poprzestaje – w 2018 roku chce otworzyć cztery nowe obiekty.
– Za nami bardzo dobry rok i mamy już konkretne plany na rok 2018, które pomogą nam utrzymać obecną dynamikę wzrostu. Chcemy dalej rozwijać naszą sieć sklepów stacjonarnych, które umożliwiają nam prezentację szerokiego asortymentu Würth Polska dostępnego od ręki i zaspokajającego potrzeby klientów z różnych branż. W obecnym roku otworzyliśmy już nasz największy sklep w Polsce, którego powierzchnia przekracza 300 mkw. i planujemy otwarcie jeszcze 4 nowych obiektów w różnych regionach naszego kraju – mówi Robert Karolak, Dyrektor Marketingu Würth Polska. – Wybierając lokale pod nowe sklepy kierujemy się wygodą naszych klientów i bliskością do ich miejsca pracy. Dlatego stawiamy na obiekty w dogodnej lokalizacji, do których można łatwo i szybko dojechać dzięki pobliskim głównym arteriom, dysponujące obszernym parkingiem – dodaje Karolak.Wielobranżowy sklep internetowy
Würth Polska stawia także na rozwój e-biznesu. W 2015 roku firma uruchomiła nową, udoskonaloną wersję platformy handlowej. Nowy sklep internetowy został wzbogacony o wiele dodatkowych opcji, dzięki którym witryna stała się jeszcze prostsza w obsłudze. Z kolei w sierpniu 2017 r. Würth Polska uruchomił aplikację mobilną na urządzenia z systemami: Android, iOS oraz Windows Mobile, która umożliwia szybkie i łatwe zamówienie produktów dostępnych w ofercie Würth Polska. Jednak, jak zapowiada Dyrektor Marketingu Würth Polska, to nie koniec rozwoju w tym sektorze biznesu.
– Jednoczesna obecność w przestrzeni offline i online świetnie się uzupełnia, a także jest odpowiedzią na potrzeby naszych klientów. Dzięki wielu kanałom sprzedaży mogą oni wybrać sposób zakupu adekwatny do aktualnych potrzeb, czyli kupić produkty w sklepie stacjonarnym, zamówić przez Internet - i tu zarówno przez platformę handlową, jak i aplikację mobilną - lub u naszego przedstawiciela handlowego. W bieżącym roku planujemy również oddać do dyspozycji naszych klientów responsywną wersję naszego sklepu internetowego – mówi Robert Karolak z Würth Polska. – Wdrożenie strategii sprzedaży wielokanałowości to skuteczne narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej, a co za tym idzie – klucz do sukcesu w biznesie – dodaje Robert Karolak.