Silnik
Ciągniki PROXIMA zasilane są rodziną silników marki ZETOR spełniających normy emisji spalin EURO III A cechującymi się niskimi kosztami eksploatacji oraz wysokim momentem obrotowym. Silniki wyposażono w elastyczne sprzęgło co pozwala na zmniejszenie głośności i bardziej ekonomiczne wykorzystanie.
Skrzynia przekładniowa
Ciągniki wyposażone w pełni synchronizowaną skrzynię 10/2 a w nowej rodzinie podniesiono ergonomie dźwigni sterujących. Ciągniki na zamówienie mogą być wyposażone w skrzynię 12/12 z rewersem lub 20/4 z biegami pełzającymi.
Nowy model ciągnika PROXIMA produkowany jest z nową osią napędową CARRARO 20.16, nową konsolą i nośnikiem przedniego zawieszenia. Poprzez zastosowanie nowego przedniego mostu napędowego zwiększono nośność przedniej osi o 20%.
Przedni TUZ i WOM (na zamówienie)
W ciągnikach PROXIMA można zamówić przedni TUZ firmy ZUIDBERG. Nowa konstrukcja przedniego TUZ ma siłę udźwigu 2100 kg. Przedni WOM posiada mokrą tarczę sprzęgła i elektrohydraulicznym sterowanie. Końcówki przedniego WOM mogą mieć końcówki o ilości 6 lub 21 wypustów.
CIĄGNIKI ZETOR Z SERII PROXIMA
Nowe zmodernizowane ciągniki ZETOR z serii PROXIMA to następujące typy ciągników:
ZETOR PROXIMA 70 D 4WD - o mocy 65 KMZETOR PROXIMA 70 B 2WD - o mocy 65 KMZETOR PROXIMA 70 B 4WD - o mocy 65 KMZETOR PROXIMA 80 D 4WD - o mocy 77 KMZETOR PROXIMA 80 B 2WD - o mocy 77 KMZETOR PROXIMA 80 B 4WD - o mocy 77 KMZETOR PROXIMA 90 B 2WD - o mocy 87 KMZETOR PROXIMA 90 B 4 WD - o mocy 87 KMZETOR PROXIMA 100 B 4WD - o mocy 96 KM
Ciągniki te wyposażone zostały w nowe podnoszone maski. Zmiana ta poprawiła dostęp do silnika i jego osprzętu. Jednocześnie zmiana ta usprawnia obsługę serwisową silnika ( i umożliwia lepsze i sprawniejsze wykonywanie okresowych przeglądów silnika).
Innym ważnym elementem jest zmiana wyglądu (design) na co składa się zmiana maski przedniej a jednocześnie zmiana oświetlenia. Wprowadzane zmiany w oświetleniu, to nie tylko nowe lampy ale ich skuteczniejsze i lepsze oświetlenie drogi podczas jazdy drogami publicznymi, jak również lepsze oświetlenie terenu podczas wykonywania prac polowych.
W ciągnikach serii PROXIMA można zwiększyć pojemność zbiornika paliwa do 150 litrów. Inną ważną zmianą konstrukcyjną jest przeniesienie akumulatora pod podłogę kabiny w prawej jej części. Poprawia to dostęp podczas jego obsługi oraz chroni przed silnymi wstrząsami. Wprowadzono ponadto szereg zmian technicznych mniej ważnych ale poprawiających obsługę ciągnika jego wykorzystanie oraz łatwiejszą obsługę przez osoby obsługujące. Przykładową zmianą to potwierdzającą, jest przeniesienie rewersu mechanicznego na konsolę koła kierowniczego z lewej jej strony. Wszystkie ciągniki ZETOR z serii PROXIMA zostały zgodnie z dyrektywą Unii Europejskie wyposażone w silniki spełniające normy emisji spalin EURO III (EEC III).
Ponadto obniżono poziom hałasu w kabinie o 3 dB, co zdecydowanie polepsza warunki pracy operatora.