Model ten napędza szesnastozaworowa, 4-cylindrowa jednostka napędowa o pojemności 3,3 litra i mocy 66,37 KM, z turbosprężarką oraz układem recyrkulacji spalin EGR oraz filtrem cząstek stałych DPF. Silnik spełnia normę emisji spalin EUR-IIIB. Dwa wałki wyrównoważające gwarantują niezrównaną kulturę pracy silnika, a powierzchnie tłoków pokryte dwusiarczkiem molibdenu oraz bardzo dokładna obróbka każdego elementu jednostki napędowej – jej ogromną żywotność.
Dzięki zastosowaniu rewersu hydraulicznego zmiana kierunku jazdy następuje bardzo płynnie, bez potrzeby użycia pedału sprzęgła. Szczególnie sprawdza się to w pracy z ładowaczem czołowym, ponieważ dużo szybciej można wykonać zadania związane z jazdą do przodu i do tyłu.
Przeniesienie napędu na przednie koła odbywa się za pomocą przekładni stożkowych zatopionych w kąpieli olejowej i zamkniętych w szczelnej obudowie. Takie rozwiązanie zapewnia utrzymanie mechanizmu w czystości oraz możliwość bezpiecznego przekazania całkowitej mocy na koła nawet przy maksymalnym skręcie i obciążeniu przodu ciągnika. Promień zawracania ciągnika jest niezwykle mały: 3,4 m bez hamulców.
Przedni most wyposażono w mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD), który w przypadku utraty przyczepności jednego z kół automatycznie przenosi moment obrotowy na drugie koło, w ten sposób zachowując trakcję ciągnika. Napęd przedni załączany jest elektro-hydraulicznie za pomocą przycisku na desce rozdzielczej – również podczas jazdy.
W standardzie ciągnik M6060 oferuje WOM o dwóch prędkościach obrotowych - 540 i 540E. M6060 wyposażono w pełni zsynchronizowaną skrzynię biegów o 6 przełożeniach głównych. Seryjny reduktor posiada 3 zakresy - szosowe, polowe i pełzające. W rezultacie użytkownik ma do wyboru 18 przełożeń, a najwyższy bieg pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości jazdy przy około 2000 obr/min. Kabinę zaprojektowano tak, aby zapewnić operatorowi jak najlepszą widoczność. Odpowiednio ukształtowane szyby oraz powiększona przestrzeń znacznie podwyższają komfort pracy. Większość dźwigni i przełączników została przeniesiona na konsolę z prawej strony, co poprawia ergonomię pracy użytkownika.
Zachodząca na dach górna krawędź przedniej szyby ułatwia operowanie ładowaczem czołowym, oferując dobrą widoczność osprzętu nawet przy maksymalnym podniesieniu ramienia. Montowana w standardzie klimatyzacja z nawiewami w desce rozdzielczej zapewnia równomierne ogrzewanie lub chłodzenie całego ciała operatora, a także bardzo efektywną cyrkulację powietrza.
Kubota M6060 dysponuje pompą hydrauliczną o wydatku 86,0 l/min gwarantującą dużą szybkość reakcji podnośnika oraz odpowiednią moc zasilania hydrauliki zewnętrznej. W standardzie ciągnik oferuje dwie sekcje hydrauliki zewnętrznej, a tylny TUZ kategorii II ma udźwig 2300 kg i jest sterowany mechanicznie.
Model M6060 seryjnie oferuje obciążniki przednie o wadze 470 kg, rewers bez sprzęgłowy, wspomaganie kierownicy, klimatyzację, odchylany fotel z amortyzacją pneumatyczną, biegi pełzające oraz kompletny zaczep tylny z belką rolniczą i zaczepem transportowym.
Producent:
Kubota
Wyślij zapytanie dotyczące:
Ciągnik Kubota M6060 do firmy
Polsad Jacek Korczak, która zamieściła w naszym portalu rolnictwo.com.pl informację o tej ofercie.