AUSA T204H to pierwszy z przedstawicieli rodziny ładowarek teleksowych TAURALIFT wyposażona w nowatorski boczny wysięgnik teleskopowy. Podstawą zbudowania tej ładowarki było sprawdzone podwozie terenowych wózków widłowych AUSA z napędem na 4 koła, które posiadają mocną zwartą budowę oraz są wyposażone w przeciwwagę ograniczającą spadki udźwigów z podniesionym wysięgnikiem. Maszyna ta posiada zaledwie 1,6 m szerokości oraz niecałe 2 m wysokości, a jej promień skrętu wynosi 2,9 m. Kompaktowe wymiary pozwalają pracować nawet w bardzo niskich pomieszczeniach takich jak kurniki. Jest ona w stanie podnieść ciężar o wadze 2 t na maksymalną wysokość 4,2 m. Taurlift T204H posiada znakomite właściwości trakcyjne dzięki stale załączonemu napędowi 4x4, trzem trybom skrętu kół oraz największemu w tej klasie prześwitowi pod pojazdem (340mm). Dzięki temu maszyna ta potrafi pokonywać wzniesienia o nachyleniu nawet 45 stopni. Dzięki wykorzystaniu budowy wózka zyskano między innymi zwartą budowę, gdzie silnik umieszczony z tyłu pojazdu stanowi dodatkową przeciwwagę. Dodatkowo jest ona wyposażona w unikatowy system podnoszonej kabiny, ułatwiający dostęp do elementów układu hydraulicznego.
Hiszpańska AUSA wykorzystując doświadczenie z pozostałych swoich produktów wyposażył ładowarkę w ekonomiczny japoński silnik KUBOTA V2403, czterocylindrowy o mocy 54 km. Wydajna pompa hydrauliczna napędza Hydrostat obsługujący skrętne mosty napędowe oraz całą hydraulikę maszyny. W ładowarkach najbardziej ceniona jest wszechstronność, dlatego AUSA daje możliwość wyboru z jakiego systemu wymiany osprzętu chcemy skorzystać: ręczny, automatyczny- SSL , lub złącze rolnicze EURO, pozwalając na podłączenie zarówno std wideł, różnych rodzaju łyżek i chwytaków min. do obornika ale również zamiatarek świdrów i innych. Dla ułatwienia pracy ładowarka posiada 3 tryby pracy skrętu: wszystkich 4 kół (średnica skrętu 2,9m), tylko przednich, lub tryb do jazdy równoległej.
Ładowarka ta w przeciwieństwie do większości tego typu maszyn posiada kabinę umiejscowioną z przodu. Dzięki wysunięciu do przodu stanowiska operatora ma on doskonałą widoczność na pracę osprzętu a nisko osadzone ramie wysięgnika nie przeszkadza w orientowaniu się co się dzieje wokół maszyny. Samo stanowisko zostało wyposażone w wygodne wejście, czytelny zestaw wskaźników oraz dużą ilość miejsca. Na szczególną uwagę zasługuje joystick ze zintegrowanym przełączaniem jazdy przód/tył oraz sterowaniem funkcjami całego wysięgnika.
Podsumowując jest to połączenie zalet sprawdzonej konstrukcji terenowego wózka widłowego oraz wszechstronności ładowarki teleskopowej.