Same Explorer



Same Deutz-Fahr Polska Sp. z o.o.

  • +48 81 460 29 66
Zapytaj o produkt
Wizytówka firmy

  • Informacje
  • Zdjęcia
  • Katalog PDF
  • Zapytaj o produkt
  • Pozostała oferta


SAME
to marka z tradycjami, kojarzona z takimi cechami jak bezpieczeństwo, niezawodność i osiągi. Wartości te można odnaleźć w kolejnych modelach ciągników Same. Bogata i kompletna gama, oferująca maksimum jeżeli chodzi o moc, specjalizację i wyposażenie.

Strona www:

http://www.same-tractors.com/pl-pl/


Same Explorer Euro 4 (Tier 4 final) w 3 wersjach: LD / MD / HD

Bogata oferta nowych modeli Explorer oferowanych w dwóch wersjach i wielu modelach sprawia, że każdy z użytkowników może dobrać charakterystykę maszyny idealnie do potrzeb o rodzaju prac jakie wykonuje w gospodarstwie. Modele Explorer T4f mogą wykonywać różne prace wokół zabudowań gospodarstwa, doskonale sprawdzają się w pracach z ładowaczem czołowym, mogą pracować w polu z różnego rodzaju maszynami oraz dobrze sprawują się w przejazdach w transporcie drogowym z przyczepami. Maszyny te mogą współpracować ze sprzętem wykorzystywanym do różnego rodzaju zadań w przedsiębiorstwach komunalnych, także do prac zimowych z pługami odśnieżnymi, zamiatarkami itd..7

Nowe modele SAME Explorer zostają wyposażone w silniki spełniające wymogi normy emisji spalin Euro 4 / Tier 4 final. Oprócz zmian dotyczących silnika, te uniwersalne i wszechstronne ciągniki uzyskują szereg dodatkowych opcji dostępnych dotąd w ciągnikach wyższych klas.

SAME Explorer wyposażono w silniki FARMotion w pięciu wersjach mocy z układem oczyszczania spalin SCR z płynem AdBlue, układy napędowe ze skrzyniami biegów produkowanymi przez koncern SDF, nowy układ hydrauliczny z pompą 90 l/min oraz kabinę amortyzowaną na nowych elementach zawieszenia – hydraulicznych Silent-Blockach. Ciągniki dostępne będą w wersjach: LS z rewersem mechanicznym oraz GS z rewersem elektro-hydraulicznym Powershuttle z funkcją Stop&Go i regulacją.




Silniki

Trzy- lub cztero-cylindrowe silniki FARMotion spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 4. Nowe modele Explorer zostały wyposażone w elektronicznie sterowane 3-cylindrowe (2887 cm³) lub 4-cylindrowe (3849 cm³) jednostki napędowe z wysoko-ciśnieniowym układem wtryskowym Common Rail (maksymalnie 2000 bar), układ chłodzonej, zewnętrznej recyrkulacji spalin z zaworem EGR, wentylator ze sprzęgłem wiskotycznym (opcja) oraz układ oczyszczania spalin SCR z płynem AdBlue. Tylko model 80 LD wyposażony jest nadal w katalizator DOC. Układ oczyszczania spalin SCR z płynem AdBlue jest w pełni bezobsługowy, w trakcie eksploatacji ciągnika nie wymaga prowadzenia regulacji, czyszczenia, regeneracji czyli wypalania jak ma to miejsce w przypadku filtrów cząstek stałych DPF. Przycisk Override umożliwia uruchomienie bypassu dla systemu SCR i można go wykorzystać w przypadku wyczerpania płynu AdBlue w zbiorniku lub w przypadku wykrycia błędnego działania systemu SCR przez centralkę sterującą silnika. Funkcja Override działa czasowo przez 30 minut. Obejście systemu SCR umożliwia uniknięcie redukcji mocy silnika przy braku płynu AdBlue. Przycisk Override może być użyty maksymalnie do 3 razy w ciągu 1,5 godziny. Po tym czasie przycisk przestanie aktywować bypass i moc silnika zostanie zredukowana celem wymuszenia zatankowania AdBlue. Nowe modele Explorer z silnikami Euro 4 / Tier 4 final oferują dodatkowy przycisk drugiej pamięci obrotów silnika. Przestrzeń wokół silnika zaprojektowano tak aby rozlokować wszystkie podzespoły ciągnika maksymalnie funkcjonalnie i ergonomicznie. W rezultacie uzyskano doskonały dostęp, co przekłada się na łatwe i szybkie wykonywanie wszystkich czynności obsługowych. Pakiet chłodnic składa się z chłodnicy płynu silnika, Intercoolera redukującego temperaturę powietrza podawanego przez turbinę, chłodnicy paliwa, oleju silnikowego, układu klimatyzacji. Opcjonalnie układ może być wyposażony w wentylator napędzany przez sprzęgło wiskotyczne. Aby ułatwić czyszczenie pakietu chłodnic, chłodnicę układu klimatyzacji można wysuwać na specjalnych prowadnicach. Dodatkowo, tuż przed główną chłodnicą silnika umieszczono dwa filtry siatkowe z możliwością demontażu.

Napęd

Nowe modele Explorer Euro 4 oferowane są w dwóch rodzajach rewersu – wersja LS wyposażona jest w rewers mechaniczny z nową, krótką dźwignią zamiany kierunku jazdy pod kołem kierownicy oraz wersja GS z rewersem elektro-hydraulicznym Powershuttle. Rewers elektrohydrauliczny Powershuttle pozwala na zmianę kierunku jazdy ciągnika w trakcie jazdy, pod obciążeniem. System wykorzystuje dwa sprzęgła typu LongLife (po jednym dla każdego z kierunków) sterowane elektronicznie. Praktyczna, komfortowa w użyciu dźwignia rewersu pod kołem kierownicy pozwala na sprawne manewrowanie i szybkie wykonywanie prac. W trakcie zmiany kierunku jazdy sprzęgło zostaje rozłączone, jednocześnie drugie zaczyna być załączane w sposób łagodny, co zapobiega gwałtownym szarpnięciom ciągnika. Rewers Powershuttle posiada możliwość regulacji szybkości reakcji w pięciu ustawieniach (od łagodnej do szybkiej) za pomocą pokrętła umieszczonego na dźwigni. Wersja GS może być wyposażona w system Stop&Go do zatrzymania ciągnika bez konieczności wciskania pedału sprzęgła oraz przycisk sprzęgła Comfort Clutch do zmiany biegów bez użycia pedału sprzęgła. Dźwignia rewersu elektrohydraulicznego PowerShuttle posiada praktyczne pokrętło regulacji szybkości reakcji rewersu. Pokrętło umożliwia operatorowi wybór pomiędzy 5 różnymi ustawieniami rewersu. Stop&Go zwiększa możliwości nowych modeli SAME Explorer. W połączeniu z rewersem PowerShuttle oferuje maksymalną wydajność i szybkość wykonywania manewrów. Stop&Go pozwala na szybkie manewrowanie ciągnikiem, tylko z użyciem pedałów hamulców bez konieczności wciskania pedału sprzęgła. Po uruchomieniu funkcji Stop&Go sprzęgło rewersu PowerShuttle jest w trakcie hamowania rozłączane co umożliwia zatrzymanie ciągnika. Kiedy operator zdejmuje nogę z pedałów hamulców, sprzęgło jest ponownie uruchamiane i ciągnik w sposób łagodny rusza z miejsca. Skrzynie biegów w modelach Explorer występują w konfiguracjach 4- i 5-biegowych. Liczba przełożeń wynosi od 8+8 do 60+60, w ofercie znajdują się skrzynie bez półbiegów, z dwoma półbiegami i trzema półbiegami.

Oś przednia

Nowe modele SAME Explorer wyposażono także w nowe osie przednie. Przednie mosty zaprojektowane i wyprodukowane przez koncern SDF opracowano specjalnie z myślą o wykorzystaniu w ciągnikach rolniczych z silnikami o mocy w przedziale 80-120KM. Zarówno napęd na 4 koła jak i blokada mechanizmów różnicowych są sterowane za pomocą przycisków.

Układ kierowniczy i hamulce

SDD dostępny jest jako opcja wyposażenia dla wszystkich modeli Explorer Euro 4. Opcja wyposażenia w cenniku ST028. Układ wykorzystuje podwójny orbitrol, dodatkowy zawór na orbirtolu zmienia wydatek pompy układu kierowniczego i pozwala to na szybsze wykonywanie skrętu kół. Układ doskonale sprawdza się w pracach wymagających częstego manewrowania – na przykład w pracach z ładowaczem czołowym. Standardowe wyposażenie nowych modeli Explorer Euro 4 stanowi klasyczny, mechanicznie sterowany hamulec postojowy. Modele Explorer 110 HD oraz Explorer 120 HD Euro 4 mogą być opcjonalnie wyposażone w hydrauliczny hamulec postojowy HPB – opcja cennikowa EL001. Jest to układ mechaniczno-hydrauliczny, który gwarantujący pewne zatrzymanie ciągnika dzięki unieruchomieniu tarcz hamulcowych na tylnej osi ciągnika. Co więcej, układ pozwala zredukować straty mocy na skrzyni biegów o około 1,5 kW czyli 2KM. Wszystkie modele Explorer Euro 4 wyposażane są standardowo w układ hamulcowy z tarczami w kąpieli olejowej na czterech kołach (w modelu Explorer 80 LD jako opcja z większą osią). Pod kabiną umieszczono zawór pozwalający na rozłączanie hamulców przedniej osi. Układ hamulcowy z możliwością hamowania dwoma lub jednym kołem pozwala na zredukowanie promienia zawracania ciągnika.

WOM

Oferta wyposażenia nowych modeli Explorer Euro 4 obejmuje do czterech prędkości wałka odbioru mocy (540-540ECO-1000-1000ECO) w różnych konfiguracjach zależnie od modelu i wersji. Ciągnik oferuje wymienne końcówki WOM, opcję WOM zsynchronizowanego oraz wałek z przodu ciągnika z prędkością 1000 obr./min. Dzięki temu nowe modele Strike to ciągniki wielozadaniowe, uniwersalne i wszechstronne. WOM napędzany jest poprzez niezależne, wielotarczowe sprzęgło mokre, sterowane elektrohydraulicznie za pomocą przycisku. Funkcja AutoWOM automatycznie uruchamia i rozłącza napęd WOM w zależności od pozycji ramion podnośnika.

Hydraulika

Nowe modele Explorer Euro4 mogą być wyposażone w 3 konfiguracje układu hydraulicznego. Ciągniki oferowane są z pojedynczymi lub podwójnymi pompami o wydajnościach 56/65/90 l/min, rozdzielacze z minimalnie 1 i maksymalnie 4 obwodami, regulatorem przepływu i mechanicznym sterowaniem za pomocą dźwigni. Czwarty obwód hydrauliki oferuje zredukowany do 25 l/min wydatek oleju i jest sterowany nie dźwignią tylko przyciskiem na prawej konsoli (obok dźwigni). Obwód sterowany przyciskiem on/off może być wykorzystywany do sterowania osprzętem wymagającym ciągłej regulacji (na przykład sterowanie pozycją pługa z użyciem hydraulicznego łącznika górnego na podnośniku)

Podnośniki

Standardowe wyposażenie nowych modeli Strike Euro 4 stanowi podnośnik mechaniczny MHR. Opcjonalnie, ciągnik można wyposażyć w podnośnik elektroniczny EHR. Udźwig maksymalny podnośnika tylnego wynosi 4855 kg. Niezależnie od wersji podnośnika – mechaniczny lub elektroniczny – ciągnik oferuje możliwość sterowania WOM z błotników tylnych kabiny. Operator może odblokować sterowanie ruchem ramion tylnego podnośnika za pomocą przycisków na błotnikach trzymając jednocześnie obydwa przyciski przez dłużej niż 3 sekundy. Nie ma potrzeby wchodzenia do kabiny aby odblokować sterowanie. Nowe modele Explorer Euro 4 oferowane są z opcjonalnym podnośnikiem przednim – oryginalnym , zintegrowanym o udźwigu maksymalnym wynoszącym 2100 kg (udźwig 1850 kg w odległości 610 mm od kul przy ramionach w pozycji poziomej).

Kabina

W odróżnieniu od poprzedniej generacji – nowe modele Explorer Euro 4 wyposażone są w kabinę zamontowaną na nowych hydraulicznych Silent-blockach, które w porównaniu z dotychczasowymi Silent-blockami mechanicznymi pozwalają zredukować wibracje docierające do stanowiska operatora o około 40%. Kabina na 4 słupkach oferuje doskonałą widoczność 360° dookoła ciągnika dzięki dużej powierzchni szyb. Szeroko otwierane drzwi ułatwiają zajęcie miejsca za kierownicą. Regulowane koło kierownicy (zespolone z tablicą wskaźników) i komfortowy fotel operatora z dużym zakresem regulacji ułatwiają dopasowanie pozycji za kierownicą. Niski poziom hałasu, wysoka jakość materiałów i duża ergonomia stanowiska operatora sprawiają, że kabina nowych modeli Explorer Euro 4 wyznacza standardy komfortu i ergonomii w tej klasie mocy ciągników rolniczych. Ofertę wyposażenia uzupełnia klimatyzacja i otwierane szyby (przednia oraz tylna). W podsufitce może być zamontowany opcjonalny szklany szyberdach z roletą przeciwsłoneczną. Wyposażenie standardowe stanowi 8 regulowanych dysz nawiewów, 2 kurtyny nawiewów oraz instalacja z 2 głośnikami.

Gama ciągników rolniczych Same:

Solaris

35-45-55

Frutteto Classic

80-90-100-80.4-90.4-105

Frutteto S/F/V

80-90-100-90.4-105-115

Frutteto S CVT

90-100-90.4-105-115

Frutteto Natural

70-80-80.4

Argon

70-80-90-100

Dorado Classic

70-80-90-90.4

Dorado

80-90-90.4-100.4

Explorer LD (Tier 4 final)

80-90

Explorer MD (Tier 4 final)

90-100-110

Explorer HD (Tier 4 final)

110-120

Virtus

120-130-140

 



Producent: Deutz-Fahr
Pliki do pobrania
Wyślij zapytanie dotyczące: Same Explorer do firmy Same Deutz-Fahr Polska Sp. z o.o., która zamieściła w naszym portalu rolnictwo.com.pl informację o tej ofercie.
Firma
Branża
Ulica
Kod / Miasto
Imię i nazwisko*
E-mail*
Telefon*
Fax
Treść*
Akceptuję regulamin ATCOM SP.Z O.O i zobowiązuję się do jego przestrzegania. * 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych w celach marketingowych pełna treść

Wyrażam zgodę w rozumieniu Ustawy o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29.08.1997 r, D.U. z 2002 Nr 101, poz. 923 z późniejszymi zmianami na przetwarzanie moich danych osobowych przez Atcom Sp.z o.o .w celu marketingowym.

Administratorem podanych danych osobowych jest Atcom Sp.z o.o., ul Fordońska 87, 85-719 Bydgoszcz. Dane osobowe zbierane są na zasadzie dobrowolności. Ma Pan/i prawo dostępu do danych oraz ich poprawienia lub usunięcia. Więcej w Polityce prywatności.


*Pola oznaczone gwiazdkami są polami wymaganymi. (nie udzielamy odpowiedzi na zapytania bez podanego kontaktu teleadresowego).
 
Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w Polityce używania plików Cookies. Korzystając z serwisu akceptujesz jej postanowienia.
tel./fax +48 52 34 609 34 | e-mail: redakcja@rolnictwo.com.pl